שן בינה שעקרה תושבת העיר על ידי רופא לא מיומן גרם לאיבוד תחושה בלשון שגרם לה לפציעות ולקושי בדיבור ואכילה. בבית חולים מאיר הצליחו להחזיר את המצב לקדמותו: "למזלנו היא הגיעה בחלון ההזדמנויות שניתן היה לתקן את המצב בטרם יהיה בלתי הפיך לצמיתות".
1 צפייה בגלריה
מימין: ד"ר טויזר. "פצעה את עצמה וחוותה קושי באכילה ודיבור"
מימין: ד"ר טויזר. "פצעה את עצמה וחוותה קושי באכילה ודיבור"
מימין: ד"ר טויזר. "פצעה את עצמה וחוותה קושי באכילה ודיבור"
(צילומים: בית חולים מאיר, שאטרסטוק)
קראו גם >>>
בחורה צעירה הגיעה ליחידת כירורגית פה לסתות ופנים בבית חולים מאיר לאחר שבמהלך עקירת שן בינה כלואה, רופא השיניים שבצע את ההליך פגע לה בעצב תחושת הלשון.
ד"ר דורון רוזן רופא בכיר ביחידה לכירורגית פה, לסתות ופנים במרכז הרפואי מאיר מקבוצת כללית מסביר: "היא חשבה כי לאחר הפרוצדורה התחושות ישובו אט אט לעצמן אולם מצאה את עצמה מתקשה לדבר, לאכול ולא הרגישה חלק מהלשון עד כדי כך שפצעה את עצמה מאוד. כחודש לאחר העקירה ולאחר שניתנה הזדמנות לעצב להתאושש אך זה לא הראה כלל סימני הולכה של תחושה, היא כבר הוכנסה לחדר ניתוח אצלנו, שם זיהינו את שני חלקי העצב שנקרעו וחיברנו ביניהם.
"התחושה שלה החלה לחזור בהדרגה לאחר מספר שבועות כך שהצליחה לאכול ולדבר באופן רגיל, להרגיש איבר שלא הרגישה במשך מספר חודשים וכבר חשבה שאיבדה לצמיתות ולא פחות חשוב - חזרה לחייך.
"כמטופלים אנו לעיתים נוהגים לבצע פרוצדורות שונות מבלי להכיר חלק מהסיכונים הקיימים בהן", מוסיף ד"ר מוטי טויזר מנהל היחידה לכירורגית פה, לסתות ופנים במרכז הרפואי מאיר, "במקרה של עקירת שן בינה כלואה ישנה חשיבות גדולה בביצוע הפעולה אצל רופא מיומן ומומחה בתחום שכן אי אפשר לראות פגיעה בזמן הפרוצדורה בעצבים הסנסוריים של הלסת ושל הלשון, שמאוד קרובים לשיני הבינה. חלון ההזדמנויות לתקן את המצב בטרם ייהפך לבלתי הפיך לצמיתות הולך ומצטמצם אחרי 3 חודשים מיום הפגיעה. לכן, זהו קריטי לשים לב לתחושות לאחר פרוצדורה של עקירה ולהגיע בהקדם האפשרי לטיפול רפואי לפני שהעצב יתנוון ואי אפשר יהיה לטפל במצב".