אתמול (שני) פנו חברי האופוזיציה בהוד השרון, יפעת קריב, אביבה גוטרמן ועו"ד משה חנוכה לשרות התחבורה והגנת הסביבה בדרישה שלא לכרות את שדרת עצי הדקל בדרך רמתיים עקב עבודות הנת"צ (פרויקט מהיר לעיר).
1 צפייה בגלריה
שדרת עצי הדקל בדרך רמתיים
שדרת עצי הדקל בדרך רמתיים
שדרת עצי הדקל בדרך רמתיים
(צילום: פרטי)
חברי המועצה טוענים כי "כריתת העצים משנה את ציביונה של העיר", וכי הם מבקשים כי היא תיעצר בהקדם המיידי עד לבחינה מחודשת.
"בימים האחרונים, במסגרת עבודות אותן מקדמים משרד התחבורה ועיריית הוד השרון, החל תהליך מהיר של עקירת שדרת עצי הדקל בדרך רמתיים – הדרך הראשית של הוד השרון", כתבו חברי המועצה, "מדובר בתמונה נוראית של דקלים שנכרתים מידי יום ומשנים את צביונה של העיר לנגד עיני התושבים. עקירת העצים, שמהווים חלק מקו הנוף של העיר זה שנים רבות, מהווה הפרה של האיזון היסודי שבין התפתחות העיר לשמירה על צביונה הכפרי והירוק.
"תושבים רבים כואבים את התהליך הזה – שנעשה ללא שיתוף ציבור אמיתי, ללא עדכון או יכולת לשנות את רוע הגזירה. לאור העובדה שהתושבים לא זוכים למענה מצידה של העירייה - נבקש את התערבותכן, לעצירת עקירת העצים – עד למציאת פתרון ראוי להעתקם למקום חילופי וקידום התשתיות ללא פגיעה בסביבה ובצביונה המיוחד של הוד- השרון".
גורמים במועצת העיר זועמים על דברי חברי המועצה וטוענים: "לא לפני זמן רב, בנובמבר 2019, בדיון שנערך במועצת העיר על התוכנית, חברת המועצה אביבה גוטרמן נשמעה אחרת כשאמרה "ממילא כל עצי הדקל האלו רקובים" ואף שאלה בציניות את חברת המועצה יפעת קריב האם "ננהל דיון על כל עץ". גוטרמן אף אמרה אז שהיא "יודעת שחייבים" לקדם את הכריתות המוגבלות".
בנוסף, הגיבו בכירים בעירייה כי "העירייה מאוד עקבית במחויבות שלה לשימור ערכי הנוף והטבע ובכללם עצי הדקל שהינם מסמליה של דרך רמתיים, חבל שחלק מחברי האופוזיציה משנים את עמדתם ביחס לנושאים החשובים האלו בהתאם ליכולתם לגרוף על גבם כותרות".
בעיריית הוד השרון דוחים את הטענות באופן גורף: "פרויקט מהיר לעיר שהוא פרויקט תשתית לאומית להוספת נתיבי תחבורה ציבורית במטרופולין השרון וגוש דן מקדם ערכים רבים של קיימות ושיפור המרקם העירוני. בחודשים האחרונים התבצע שיתוף ציבור נרחב לגבי הפרויקט שכלל מפגשים עם הציבור, סקרים, פרסום עירוני נרחב ותיעוד של כל שלבי הפרויקט במיניסייט עירוני בו מוצג הפרוייקט על שלביו ותוצרי שיתוף הציבור הנרחב שהוצגו גם בישיבות מועצת העיר.
"לגבי עצי הדקל, מדובר בעצי נוי שעברו תהליך העתקה ממקומם המקורי בטרם נטעו במקומם בדרך רמתיים. תהליך ההעתקה הראשון השאיר את אותותיו על עצים אלו, והעתקה שנייה על פי חוות דעת פקיד היערות תותיר אותם פגומים, לא בטיחותיים ואף מסוכנים ולכן סירב פקיד היערות הארצי לאשר את העתקתם במהלך הפרויקט למרות נסיונות העירייה.
"עיריית הוד השרון פועלת כדי לקדם לאורך ובתוך פרוייקט מהיר לעיר את הערכים השימוריים, הנופיים, הכלכליים והבטיחותיים המאפיינים את הפרויקטים בעיר. במסגרת העבודות על הפרוייקט תתבצע העתקה של כ-25 עצים, שימור ללא העתקה של כ-400 עצים, כריתה של כ-280 עצים ושתילה של למעלה מ-1000 עצים חדשים לאורך דרך רמתיים. על פי הנחיית ראש העירייה יינטעו עצים שמרבים בצל ומאפשרים מרחב עירוני הליכתי נעים בהתאם לערכי הקיימות אותה מקדמת הנהלת העירייה".