מי אמר שגני שעשועים מיועדים רק לילדים? אחרי ההצלחה בארה"ב ובקנדה, נחנך בהוד השרון פיילוט ראשון מסוגו בישראל: פארק שעשועים הכולל מתקני פעילות שתוכננו במיוחד עבור בני גיל הזהב שיסייעו להזדקנות בריאה, לדחות את ההזדקנות הגריאטרית ולהפיג את בדידותם של המשתמשים.
2 צפייה בגלריה
מותאם במיוחד לצרכי הקשישים
מותאם במיוחד לצרכי הקשישים
מותאם במיוחד לצרכי הקשישים
(צילום: עמותת קלי"ק)
הפארק שהוקם יוזמה משותפת של עיריית הוד השרון, אתר הגיל השלישי ועמותת קלי"ק ליזמות למען קשישים, פועל בכניסה למרכז היום "בית יקינטון" המופעל על ידי עמותת קלי"ק.
"גיא שחם מנכ"ל אתר-גיל השלישי פנה אלינו בכנס חדשנות וסיפר על המיזם", מספרת מנכ"לית עמותת קלי"ק ד"ר לינדה מוסק, "הוא הבטיח שאנחנו בהוד השרון נהיה החלוצים בארץ ליישום המיזם הנפלא הזה".

2 צפייה בגלריה
גן שעשועים ייחודי
גן שעשועים ייחודי
גן שעשועים ייחודי
(צילום: עמותת קלי"ק)

מה בדיוק יש בגן השעשועים הייחודי?
"יש בו מתקנים מיועדים המותאמים לקוארדינציה של בני הגיל השלישי, מתקנים מונגשים שמשפרים יציבות והפעלה ספורטיבית מותאמת הנדרשת מאוד בגיל הזה".
לדברי מוסק, השימוש במתקנים בפארק יהיה מלווה במחקר ממכללת אונו על מנת לאבחן את תוצאות שימוש המתקנים על הקואורדינציה הגופנית.
מי שהובילה את הפרויקט מטעם העירייה הייתה סגנית ראש העירייה עו"ד כנרת אלישע כהן שאמרה השבוע: "מדובר בפארק יחודי וחדשני פורץ דרך שיהווה פיילוט לשאר הערים מסביב. אחרי עבודה אינטנסיבית ופגישות מרובות עם הצוותים המקצועיים, היזם ועמותת קלי״ק השבוע החלום הפך למציאות. זו בדיוק הדרך להפוך לקהילה מכילה שנותנת מקום לכולן ולכולם בדגש על הגיל והצרכים העולים מהשטח".
קראו גם >>>>
גיא שחם, מנכ"ל משותף בעמותת "אתר-גיל השלישי" מוסיף: "אנו נרגשים להתחיל את הפעילות שלנו בישראל. החזון היזמי שלנו מבקש לתרום לאיכות החיים ולבריאות של האזרחים והאזרחיות הוותיקים בישראל, על ידי העצמת נוכחותם הפיזית במרחבים הציבוריים והפרטיים במדינה. אולם, מדובר רק בפתרון בודד. אנו מחפשים אחר שיתופי פעולה משמעותיים נוספים עם ארגונים ממשלתיים, חברתיים ופרטיים כדי להעניק מעטפת רחבה יותר לאותם אזרחים יקרים".
לדברי שחם המערכת מקבילה לגני המשחקים של הילדים בישראל, "מעבר לכך שהמשתמשים יוכלו ליהנות ממשחקים יחד עם הנכדים שלהם או עם חבריהם, אנו נוכל להפחית את הסיכון לנפילות ולפגיעות פיזיות באוכלוסיית היעד שלנו".