משפחת קליר/הוד השרון

1 צפייה בגלריה
משפחת קליר
משפחת קליר
משפחת קליר
(צילום: דויד קליר)
בני המשפחה: אבא: דוידי בן 65, עצמאי, מהנדס מכונות שעוסק בתחום האופטיקה מזה 30 שנה. בעשר השנים האחרונות כותב ומתכנן מסלולים לטיולים בעולם, מתמחה בטיולים באיסלנד נורבגיה, מערב ארה"ב ואלסקה ועוד מקומות בעולם. בעל האתר "דוידי קליר מסלולי טיול". מנהל שלוש קבוצות בפייסבוק על מקומות בארץ ובעולם. "זה התחביב העיקרי שלי - צילום וטיולים בארץ ובעולם בדגש על ציפורים".
אמא: ורד, בת 59, אחרי 23 שנים בשירות קבע בצה"ל עשתה הסבת מקצוע להוראה וכיום מורה לתנ"ך ואזרחות ומחנכת בקרית החינוך "דרור".
ילדים: דור בת 32, סיימה תיכון במוסינזון בהוד השרון, למדה תואר ראשון מדעי התזונה בתל חי והיום קונדיטורית שמוציאה תחת ידה ומהתנור קינוחים מדהימים ("מי שטועם אותם לא מפסיק ללקק את האצבעות"). מתגוררת ברעננה עם בן זוגה; דקל, בת 30, סיימה תיכון במוסינזון, בוגרת תואר ראשון בחינוך והיום גננת בגן לילדים עם צרכים מיוחדים, מתגוררת בתל אביב; עמית, בן 21, חובש קרבי בחיל שיריון.
מגורים: דוידי נולד בפתח תקווה, "בגלל שאבי היה קצין משטרה המשפחה נדדה מתחנה לתחנה, בזמנו משפחות השוטרים גרו במבנה תחנות המשטרה, רוב שנותי התגוררתי בחיפה, אוהד מכבי חיפה בנשמה". דוידי שירת בנח"ל מוצנח והגיע לקיבוץ נווה אור בעמק המעיינות. עם נישואיו לורד עבר לגור בהוד השרון מאז 1985.
ורד, ילידת כפר סבא, לא עזבה את העיר עד לנשואיה עם דוידי ואז עברה להתגורר בהוד השרון.
למה בחרתם בהוד השרון: "בחרנו לגור בהוד השרון כי המחירים התאימו ליכולות הכספיות שלנו כזוג צעיר, אז קומה רביעית ללא מעלית מאז עברנו בעיר מספר דירות, נשארנו בהוד השרון כי הרגשנו שזה מקום נכון לגדל בו ילדים והעיר מוקפת בשטחים ירוקים וטבע", מספרת ורד.
חלוקת תפקידים במשפחה: מכיוון ש'הגוזלים עזבו את הקן' רוב המטלות נעשות בשיתוף פעולה בין דוידי לורד. דוידי אחראי על התיקונים בבית, האשפה וגם ההסעות בעיקר לקניות. ורד אחראית על הבישולים, סידורים וקניות. "כאשר אנו נוסעים לטיולים בארץ או בחו"ל קיימת חלוקת תפקידים ברורה. אני אחראי על המסלולים וההזמנות וורד אחראית על אריזת המזוודות", אומר דוידי.
אמונה / דת: משפחה חילונית.
שגרת סוף השבוע: יום השישי מאופיין בבית משפחת קליר בארוחת ערב משפחתית אליה מתייצבות הבנות ועמית (כשנמצא בחופשה), "אנו משתדלים להתמיד במנהג זה, מכיוון שאהבתנו היא לצילומי טבע באשר הם, שבתות רבות אנו מקדישים לתחביב הזה", אומרת ורד. רוב השבתות מוקדשות לטיולים בכל רחבי הארץ ממטולה עד אילת. "בטיולים אנו חולקים את אהבתנו לצילום – כל טיול מסתיים במאות תמונות ואפילו יותר. אני וורד מצלמים כל מקום שאנחנו מגיעים אליו. זה תחביב שאנחנו לא יכולים בלעדיו", אומר דוידי.
בילוי משפחתי אהוב: טיולים בארץ ובעולם עם הילדים. "אנו משתדלים לפחות פעם בשנה לצאת כל המשפחה יחד לסוף שבוע ארוך בארץ – כל דרך לינה מתקבלת בברכה", אומרת ורד.
התכונות האהובות בבני הזוג: דוידי: "אני אוהב בורד את טוב ליבה, יכולת ההקשבה והיכולת לתרום מעצמה והכי חשוב חברת אמת ושותפה לחיים שלי".
ורד: "אני אוהבת בדוידי את היושר האישי, היצירתיות שבו, חדוות הטיולים, חידודי הלשון וחוש ההומור שבו. הכי חשוב - חבר אמת ושותף לחיי".
אירוע שמח: "הצלחנו להקים משפחה אוהבת וחמה, כל מה שהשגנו עשינו זאת בעשר אצבעות", אומר דוידי.
אירוע קשה: דוידי איבד את אחותו ושני אחיו הבוגרים.
החלום שלנו: "החלום שלנו בעוד כמה שנים לעשות טיול חוצה עולם. הצלחנו בקיץ לעשות את איסלנד בגדול למרות הקורונה".