1 צפייה בגלריה
משתתפי הסיור ביער "צריך להמשיך במאבק" (צילום: יצחק גור)
משתתפי הסיור ביער "צריך להמשיך במאבק" (צילום: יצחק גור)
משתתפי הסיור ביער "צריך להמשיך במאבק" (צילום: יצחק גור)
תושבים הגישו ערר לפקיד היערות הארצי בשבוע שעבר, בגלל החלטתו לעקור 150 עצים ביער אוסישקין בהוד השרון. סמוך לרמפה המתוכננת להיבנות במחלף סוקולוב בכביש 531.
יומיים אחר כך, בעקבות הגשת הערעור, נערכה פגישה באזור שבו מתוכננת כריתת העצים, בהשתתפות נציג פקיד היערות הארצי סוהיל זיידן, נציג פקיד היערות המחוזי סיני פסטל, נציגת נתיבי ישראל תהילה לוי טלפוס, האחראית לביצוע הפרויקט מטעם חברת התכנון יעל וינקלר, האחראית לשימור היסטורי בעיריית כפר סבא ירדנה ויזנברג, נציגת מחלקת הגינון בעירייה, 20 מתושבי הרחוב ויו"ר משמר האילנות בעיר פנחס כהנא.
לדברי כהנא, הבחינה מתנדבת של משמר האילנות במידע שהתפרסם על העצים שיועדו לכריתה. הוא עדכן את נציגי רחוב ארלוזורוב בעיר ועודד אותם למהר ולערער בטרם יפקע המועד להגשת ערר. בד בבד פנה כהנא לעיריית כפר סבא והופתע להיווכח שאין בעירייה כל מידע על ההחלטה, ואף אין מפה של העצים שאמורים להיכרת.
בזמן הפגישה ציינה ויזנברג כי העצים באזור הם חלק מאתר מורשת היסטורי שמיועד לשימור. נציגת נתיבי ישראל הסבירה כי לפני שלוש שנים נערך במקום סקר עצים, וכל העצים המיועדים לכריתה סומנו. לטענת כהנא, בסיור התברר כי אי אפשר לראות כל סימון על העצים המיועדים לכריתה.
בתום הסיור קבע פקיד היערות שעל נתיבי ישראל לספק מפה מדויקת של העצים המיועדים לכריתה ושל אלה המיועדים לשימור, והעירייה צריכה להעביר אישור שהעצים הם חלק מאזור מורשת היסטורית.
"כל עוד העצים נמצאים בשטח והכביש איננו, צריך להמשיך במאבק", אומר כהנא. "אני מאמין שעדיין אפשר להזיז את התוואי של הכביש בכמה מטרים. בשלב זה התהליך נעצר, אין אישור כריתה, ואנו ממתינים להחלטת פקיד היערות".
בתוך כך אמור צביקה צרפתי, ראש עיריית כפר סבא בפועל, להיפגש עם מנכ"לית משרד התחבורה כדי לדון באפשרות לתכנון מחודש של תוואי הרמפה במחלף סוקולוב.
מקק"ל נמסר: "בעקבות הצגת תוכניות מאושרות על כביש 531 אושרה כריתת העצים, ונתיבי ישראל התחייבו לבצע נטיעה חלופית בהיקף של כ-140 אלף שקלים. החלטתו של פקיד היערות הארצי על הערעור צפויה להתקבל בתוך כמה ימים".
מעיריית כפר סבא נמסר: "מדובר בשטח המוניציפלי של הוד השרון. כביש 531 נמצא בסמכותה ובאחריותה הבלעדית של חברת נתיבי ישראל. עיריית כפר סבא רואה בחומרה רבה כריתתם של עצים ולא הגישה בקשה זו".
מעיריית הוד השרון נמסר: "מדובר בפרויקט תחבורה חשוב מסוגו. את ההחלטה על מקום המחלף קיבלה חברת נתיבי ישראל, ואישור הכריתה ניתן מטעם קק"ל. אנו בטוחים כי נתיבי ישראל וקק"ל יגיעו לאיזון הראוי, ושתילתם של העצים החלופיים תבוצע במלואה".
מחברת נתיבי ישראל נמסר: "בנתיבי ישראל ימשיכו לפעול על פי חוק, כמו שקורה גם בפרויקט זה".