3 צפייה בגלריה
מלכיאל הדרי ביקב בהוד השרון. צילום: מלכיאל הדרי
מלכיאל הדרי ביקב בהוד השרון. צילום: מלכיאל הדרי
מלכיאל הדרי ביקב בהוד השרון. צילום: מלכיאל הדרי
באחד הבתים התמימים למראה ברחוב גולומב המנומנם, בשכונת גיל עמל שבפאתי הוד השרון, פועל לו אחד מיקבי הבוטיק הביתיים המעניינים ביותר שפועלים בארץ – יקב גתו.
מאחורי היקב עומדים היינן, שהוא בכלל איש הייטק במקצועו, מלכיאל הדרי ואשתו דינה. "החלום שלי הוא שתושבי הוד השרון יקפצו אליי לרכוש בקבוק לכבוד שבת או חג", הוא מספר.
3 צפייה בגלריה
מלכיאל הדרי ביקב. צילום: נועה בן צבי
מלכיאל הדרי ביקב. צילום: נועה בן צבי
מלכיאל הדרי ביקב. צילום: נועה בן צבי
מלכיאל הדרי, בן 67, הוא יליד שכונת גיל עמל בהוד השרון בה הוא מתגורר עד היום. אל דרכו לעולם היין הגיע לא במקרה - כבר בבית סבו עשו יין ואלכוהול.
"תמיד אהבתי ונהניתי מיין", הוא מספר. "דווקא כשהכרתי את אשתי דינה היא מעולם לא שתתה יין. הייתי רוכש בקבוקי יין יקרים, מעבר לתקציב שלנו ואשתי הייתה מעירה לי על זה. דווקא בגלל זה עלה לה רעיון נפלא והיא רשמה אותי לבית ספר להכנת יין בשורק. עשיתי לה הפתעה בעצמי ורשמתי גם אותה. כך התאהבנו יחד בעולם הכנת היין, לקחנו קורסים נוספים על יין ויזמות ואז החלטנו יחד להקים יקב בביתנו. כל זה קרה לפני עשר שנים.
"הלכתי אחרי החלום שלי, למרות שבהתחלה זה נשמע מטורף אבל המשפחה תמכה בי מייד. הרסתי את חדר השינה, גראז' החנייה והפאטיו בחצר ביתנו והפכתי אותם ליקב יין. היקב הפך למשפחתי וגם שלושת בניי לוקחים חלק ועוזרים לנו במיוחד בימי העומס, ימי בציר, ימי ביקבוק, אבל הפעילות השוטפת של היקב עושים אני ואשתי. הסיפוק שלי זה לראות אנשים שותים מהיין שלי וכיף להם והם נהנים".
מלכיאל חי חיים מפתיעים. עם אור ראשון של בוקר הוא קם לעבוד בכרם שלו שנמצא בכפר פינס. משם הוא בכלל נוסע למשרד שלו ברעננה, לעבודה שלו בחברת ההייטק SAP. "ה'ענן' זהו עולמי בהייטק ואני עובר ממנו לעולם האדמה, עולם היין. אני מאוד אוהב הייטק, זה עולם שמתחדש כל הזמן אבל כך גם היין. בעיניי עשיית היין היא מרתקת, מלאת הפתעות ואני תמיד אוהב להיות בסביבה מתחדשת ומעניינת. תמיד חלמתי לעשות יין ובאמת הלכתי אחרי החלום".
3 צפייה בגלריה
מלכיאל הדרי בכרם. צילום: דרור הדרי
מלכיאל הדרי בכרם. צילום: דרור הדרי
מלכיאל הדרי בכרם. צילום: דרור הדרי
מה מיוחד ביקב שלך?
"אני מייצר שלושה סוגי יין: אדום, לבן ורוזה, כאשר יש לי שני סוגי יין אדום ושני סוגי יין לבן. אני מייצא את היין לארצות הברית ומשווק לעוד שלושה חנויות בכפר עציון, ווין טמפל בירושלים וכוס של ברכה בירושלים. את הענבים אני מייבא מהגליל ומגוש עציון כאשר בעוד שנתיים הכרם שלי בכפר פינס יהיה מוכן לשימוש.
"אני עובד עם ענבי סירה, פטיט סירה, פטיט ורדו, מרסלאן וגרנאש ליינות אדומים וליינות הלבנים אני משתמש בענבי שרדונה, סוביניון בלן וסמיון.
אני אוהב לעשות בלנדים בין סוגי הענבים, להתסיס אותם ולהכין יין מהם, כך חומרי הגלם יוצרים את היצירה האישית שלי. אני מכין יין באופן מסורתי כמו שעשו בעולם העתיק אבל עם כל הידע והטכנולוגיה שיש לעולם המודרני להציע. אני זורם עם היין, ויכול להיות שמשנה לשנה הטעם קצת ישתנה אבל אני מאמין שזה מה שהטבע נתן. יין זה דבר מורכב מהמון טעמים וריחות שדורש הרבה עבודה וכמה שאני אעשה פעולות רבות ביקב, מה שקובע זה הפעולות שנעשות בכרם. ענבים מוצלחים הם שעושים את היין טוב. מה שהכי מיוחד ביין שלי הוא הישראליות שבו".
מה הופך את היין שלך לישראלי?
"מדובר ביין שעשוי מזנים מקומיים, הוא נגיש ומתאים לאקלים הישראלי. לא מדובר ביין כבד אלא ביין קליל, מרענן לימים חמים, לא מכיל הרבה אלכוהול. אנחנו לא באירופה והיין הזה מבטא ישראליות. זאת הגישה שלי ליין למרות שאני מאמין שאין נכון או לא נכון ביין. אני מקווה להמשיך ולשווק את היין שלי לעוד חנויות ולעוד מסעדות. החלום האמיתי שלי להפוך את היקב שלי ליקב השכונתי של תושבי הוד השרון. אני חולם שהתושבים יבואו ויקפצו אליי לקנות בקבוק לקראת שבת, חג או אירוע משמח".