בשבוע שעבר הודיע חיים שאבי, סגן ראש העירייה כי הוא מתעתד לייסד בית לחיילים בודדים ברחוב ישורון בהוד השרון. ההודעה הגיעה לאחר שפנתה אל שאבי אלי קאליש, הידועה בהתנדבותה למען חיילים בודדים, כדי שיפעל למציאת בית לחיילים בודדים בהוד השרון כדוגמת בית בנג'י ברעננה.
2 צפייה בגלריה
בדרך הביתה? מוצאים בית לחיילים בודדים | צילום: דובר צה"ל
בדרך הביתה? מוצאים בית לחיילים בודדים | צילום: דובר צה"ל
בדרך הביתה? מוצאים בית לחיילים בודדים | צילום: דובר צה"ל
קאליש, לה שני בנים המשרתים כיום, פעילה בשלוש שנים אחרונות למען חיילים בודדים, ביקשה משאבי שיפעיל את סמכותו ואת מרצו וכן את היכרותו עם העיר ועם תושביה, למציאת מבנה קבע שיוכל לשמש את החיילים לרווחתם ולהפגת בדידותם.
שאבי מצא תוך מספר ימים בית ברחוב ישורון אשר שבועות הקרובים ישופץ ויותאם לצורכי החיילים. כמו כן, שאבי מגייס תורמים על מנת שיאמצו חיילים וכן ינסה לרתום את העירייה לתמוך בבית הזה.
כידוע, חייל בודד הוא חייל בצה"ל החסר תמיכה משפחתית בישראל. חיילים בודדים יכולים להיות צעירים מחוץ לארץ אשר בחרו לעזוב הכל מאחור, לבוא ארצה בגפם ולהתנדב לצה"ל או צעירים ישראלים מרקע חברתי קשה או מנותקי קשר עם משפחתם, אשר בוחרים בשירות בצה"ל למרות האתגרים הניצבים בפניהם ולמרות היעדר התמיכה המשפחתית.
כאשר החיילים הבודדים בחופשה, אין להם מקום המציע אווירה משפחתית. עליהם למצוא לעצמם מקום מגורים, למצוא דרך לכבס את המדים, לאכול ארוחה לא יקרה ולטפל בענייניהם האישיים. במקום לנצל זמן יקר זה להשלמת שעות שינה ומנוחה שכה נחוצה להם, עליהם לטפל בעניינים שונים.
2 צפייה בגלריה
חיים שאבי. נקרא לדגל | צילום: פרטי
חיים שאבי. נקרא לדגל | צילום: פרטי
חיים שאבי. נקרא לדגל | צילום: פרטי
על פי התוכנית של שאבי, לכל חייל וחיילת יהיה בבית חדר ממוזג משלהם, עם חיבור לכבלים ולאינטרנט אלחוטי למשך כל שירותם הצבאי, והם ייהנו מארוחות ביתיות, שירותי כביסה (בבואם הביתה לסוף השבוע, הכביסה תיאסף על ידי מתנדבים הדואגים להחזיר אותה נקייה, מקופלת ומוכנה לחזרה ​לצבא) ובעתיד אף יחלקו מועדון משותף, ספריה ופעילויות פנאי. ​
שאבי אמר לאור יוזמת הפרויקט: "נתינה היא ערך מקודש עבורי. לסייע זוהי לא רק חובה גדולה אלא גם זכות ענקית. ואין דבר חשוב מאשר לסייע לאנשים אשר מקריבים את רווחתם האישית כדי להגן, בגופם אפילו, על חיי אחרים, כמו חיילים בודדים. הם יכלו שלא להתגייס ולחיות חיים 'משגשגים' ופוריים בעבודה ובכל זאת, הם נרתמו למען הזולת. אז שלא נעזור להם? זו קריאת קודש עבורי".
"בהזדמנות זו, אני רוצה להודות לאלי קאליש, אשר עושה ימים כלילות כדי לסייע לחיילי צה"ל, בודדים ושאינם, שהעירה והאירה את תשומת ליבי בהצעה הנהדרת הזו, שכבר תחל לפעול בשבועות הקרובים".