ביום חמישי האחרון, ה-4 באוקטובר התקיימה השבעה של מתגייסי מחזור אוגוסט 2018 לחטיבת גבעתי. בין הנשבעים נכלל טוראי עדן מאור בן 19 מהוד השרון, אשר בחר להתגייס לחטיבה בעקבות אחיו- סגן שגיא מאור אשר משרת כע' קצין המבצעים של החטיבה.
1 צפייה בגלריה
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
עדן למד בתיכון ע"ש אילן רמון בהוד השרון, שם הרחיב היסטוריה וכימיה. בנוסף, היה פעיל במהלך התיכון בתנועת הצופים שבמסגרתה הוא הדריך כיתות ו' ובהמשך שימש כראש צוות מחסן (אחראי על כל המחסנים בשבט). לאחר הלימודים עדן התנדב שנה במכינת העמ"ק עליה הוא מספר: "אין מילים לתאר את השנה המדהימה הזו כמה שהיא בנתה אותי מבחינה פיזית מנטלית ויכולות המנהיגות והרעות שרכשתי לאחר השנה הזו".
בזמנו הפנוי עדן עוסק בגלישה, אגרוף וטיפוס ובנוסף מנגן בגיטרה. עדן התגייס באוגוסט 2018 לחטיבת גבעתי, הוא מספר כי המשפטים שנחקקו בזיכרונו מתקופת הטירונות הם: "פלוגת גדס"ר תהיו מוכנים להכל" ו"זה לא נגמר עד שזה לא נגמר". עדן: "משמעות המשפטים הם כי המפקדים לא מוותרים לנו ומשאירים את הסטנדרטים גבוהים ותמיד דחפו את החיילים להיות לוחמים".
הדוגמה של עדן לנאמר היא המסע סמל שהיה לו: "יצאנו אליו כל המחלקה ב-4 בבוקר בלי לדעת לאן אנו נכנסים, אני מוכרח להגיד שזה היה המסע הכי קשה שהיה לנו עד כה. המפקד הסמל לא ויתר לנו לרגע, אבל זה היה מאוד משמעותי ומספק". עדן אמר כי האווירה במחלקה שלו הייתה מדהימה: " לאחר חודשיים אני מכיר כבר את כל המחלקה וגם כשקשה ולא כיף המורל תמיד למעלה בזכות האנשים הטובים שיש לנו".
הסיבה בגללה בחר עדן להתגייס לגבעתי היא המורשת, הסיפורים והשם של החטיבה. בנוסף היה לו חשוב להמשיך את המורשת המשפחתית והדרך של אחיו הגדול אשר משרת גם הוא בחטיבה: "להיות באותה פלוגה שאחי הגדול כרגע קצין בה זה כבוד. כבר ביום הראשון בטירונות הרגשתי שייך למקום, הרגשתי שאני לא רק כאן על שם עצמי אלא על שם המשפחה. אני מרגיש שאני ממשיך את דרכו ומקווה לעשות זאת בדרך הכי טובה שאני יכול. לדעתי מה שמייחד את החטיבה זה הסטנדרטים הגבוהים, המפקדים והאנשים שמגיעים למקום ולכן התרגשתי מאוד להישבע לחטיבה אליה גם אחי נשבע".