עשרת ילדי שכבת ז' בבית הספר הממלכתי-דתי שילה בהוד השרון מצאו עצמם אתמול (ד') מחוץ לשערי בית הספר לאחר שלימודיהם הופסקו במפתיע. בתגובה הגיעו הוריהם לשערי בית הספר למחות איתם על ההחלטה, ואף פרסמו את הנושא בסרטון שהופץ בדף הפייסבוק "פורום אביב למען התושבים".
"התחלנו את השנה כסדרה, הכל היה בסדר עם צוות מעולה. פתאום הילדים קיבלו 'הנחתה'. הגיעו פקחים של משרד החינוך ונתנו הוראה חד משמעית לא להכניס את הילדים לבית הספר למחרת", מספרת אילנה, יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר שילה.
1 צפייה בגלריה
התלמידים בכניסה לשילה. יאלצו לעבור לבית ספר בעיר אחרת או לבית ספר חילוני | צילום: אריאל ימיני
התלמידים בכניסה לשילה. יאלצו לעבור לבית ספר בעיר אחרת או לבית ספר חילוני | צילום: אריאל ימיני
התלמידים בכניסה לשילה. יאלצו לעבור לבית ספר בעיר אחרת או לבית ספר חילוני | צילום: אריאל ימיני
"המשמעות היא שילדים שרוצים להתחנך בבית הספר דתי-ממלכתי, יצטרכו ללכת לבית ספר חילוני", ממשיכה אילנה. "אין לנו חטיבה אחת דתית בעיר וזכותנו כתושבים בעיר הזו לכך שהילדים שלנו והבאים אחרינו יתחנכו בעיר, ולא ישלחו אותם מחוץ לעיר", היא מסכמת. יש לציין שנכון לעכשיו נשלחים ילדי העיר המבקשים ללמוד בחינוך הדתי למוסדות חינוך בכפר סבא.
השכבה החדשה שנפתחה בעידודו של אגף החינוך העירוני וזכתה לתמיכה של חבר המועצה אופיר טואיל אותו ההורים מציינים לטובה, אינה עומדת לטענת משרד החינוך בתקנים אותם הוא דורש, ועל כן נסגרה.
עם זאת, בקרב ההורים הטענה היא שהסיבה לסגירתה היא בכלל פוליטית-תקציבית. "הדבר היחיד שמעסיק אותם זה שהתקציבים שילכו למוסדות האחרים ולא ישאר בהוד השרון". מספרת נווית, אם לילד בשכבה. "ברגע שיפתחו פה כיתה, כל התלמידים שהיום הולכים למוסדות בערים השכנות, יעברו לפה. זו בדיוק הנקודה שגורמת למשרד החינוך לסגור אותנו", היא מדגישה.
כאמור, הפסקת פעילותה של השכבה המדוברת מכריחה את הציבור הדתי בהוד השרון לבחור בין חטיבת ביניים חילונית מקומית לבין מוסד דתי בערים שכנות, עבור ילדיהם. "לחינוך החילוני בעיר יש המון אופציות של חטיבות ותיכונים, לנו בציבור הממלכתי הדתי אין אפילו אחת", מדגישה לימור עודי, אם נוספת לילד בשכבה, את העדר המענה עבור הקהילה הדתית והמסורתית בעיר.
תגובת עיריית הוד השרון: "מדובר בהוראה של משרד החינוך אשר דורש את סגירת הכיתה לאלתר. לצערנו חרף מאמצי העירייה סירב משרד החינוך לשנות הוראה זו. אגף החינוך ימשיך וילווה את התלמידים לצורך שיבוצם בבתי ספר אחרים על פי צורכיהם".
תגובת משרד החינוך: "מדובר בכיתה לא תקנית שלא קיבלה את אישור המשרד לפתיחתה. אשר לפתיחתו של בית ספר ביישוב, יצוין כי מספר התלמידים ביישוב אינו מאפשר פתיחתו של מוסד חינוכי". לגבי טענות ההורים כי שיקולים תקציביים מנחים את סגירת השכבה, משרד החינוך טרם ענה.