"עיריית הוד השרון רואה חשיבות רבה במאבק הארצי באלימות נגד נשים. בהתאם להנחייתו של ראש העירייה הנכנס, אמיר כוכבי, תעמיד העירייה הסעות מאורגנות להפגנת המחאה שתתקיים היום (ג') , 4.12, בשעה 19:30 בכיכר רבין", כך הודיעה עיריית הוד השרון. בכך מצטרפת העירייה לגופים רבים במשק המוחים על האלימות הגוברת נגד נשים בארץ, שהגיעה לשיאה ברצח של מספר שיא של 24 נשים השנה. היום (ג') בשעה 14:30 תתקיים הפגנה עירונית בצומת הסמוכה לקניון שרונים בנווה נאמן.
גם בדרום השרון ציינו את אירועי המחאה בשביתה שנמשכה שעתיים. כמו כן, התקיימו כנסי חירום ודיונים בהשתתפות עובדי המועצה. עובדי המועצה הפגינו מחוץ לבניין המועצה במשך 24 דקות לזכר 24 הנרצחות השנה.
2 צפייה בגלריה
ההפגנה הבוקר בדרום השרון | צילום: דוברות דרום השרון
ההפגנה הבוקר בדרום השרון | צילום: דוברות דרום השרון
ההפגנה הבוקר בדרום השרון | צילום: דוברות דרום השרון
הוד השרון חופשית: תרומות חפצים למקלטי נשים שעברו אלימות
תנועת הוד השרון חופשית יוצאת במבצע תרומה למקלטי נשים שעברו אלימות. בתנועה מציינים את הקושי שעוברת אישה שמגיעה למקלט לאחר שנמלטה מביתה עם מעט חפצים. לנוכח כך מתרימים בתנועה את החפצים הבאים (במצב מצויין בלבד):
בגדים, מעילים, מגפיים לילדים בין הגילים 16-0, בגדי נשים, סדינים,מגבות, משחקי שולחן וקופסא, ספרי לימוד, מחברות וכלי כתיבה, צעצועים ומכשירי חשמל.
מספרי אנשי הקשר לאיסוף הן כדלקמן: מגדיאל - 052-3605160, רמתיים - 050-8333312, גני צבי - 054-8344733, מרכז-ישורון - 052-2463064 מרכז אזור השחר-לפיד - 052-5444475, 1200: 052-8545158
ניצן וייסברג, הפעילה בהוד השרון חופשית אמרה ל-"מיינט": "הוד השרון חופשית היא קהילה של מעל 1300 משפחות שפועלות לקדם חופש בעיר שלנו. בהזדהות עם מאבק למניעת אלימות נגד נשים, והבנה של מצבן הקשה של אלו המגיעות למקלטים ללא כל רכוש ופעמים רבות גם עם ילדים, אנו מתגייסים ומזמינים את הקהילה החזקה בעיר להשתתף במבצע התרמה למקלט לנשים מוכות".
2 צפייה בגלריה
חלק מ-24 הנשים שנרצחו השנה | צילום: מתוך ynet
חלק מ-24 הנשים שנרצחו השנה | צילום: מתוך ynet
חלק מ-24 הנשים שנרצחו השנה | צילום: מתוך ynet
המטרות מאחורי המחאה. שרי ירושלמי: "אנחנו באות ואומרות די"
הפעילה החברתית, שרי ירושלמי, דיברה על המקורות למחאה הנוכחית:
"מדובר בהתארגנות ספונטנית של נשים פמיניסטיות שבחודשים האחרונים יותר ויותר, התקשו לסבול את המצב. הרציחות של שתי הנערות הביאו למחאה הספציפית הזו, אבל זה תהליך שעבר סוג של התבשלות. כמו גם ההצבעה שנפלה על ועדת חקירה לבדוק את רצח הנשים בארץ. אנחנו באות ואומרות די".
ירושלמי ציינה את המטרות המוגדרות של המחאה הנוכחית כפי שהן משתקפות מדרישות המארגנות. בין השאר, דורשות המארגנות, שינוי המיקוד של מקבלי ההחלטות ומעשים למניעת האלימות נגד נשים, הכוללים העברת תקציב של 250 מיליון שקלים עבור תוכנית חירום למניעת אלימות זו. תוכנית שיקום ציבורית לנפעות אלימות במשפחה, תכנית שיקום לגברים במעגל האלימות, ושינוי מדיניות מקיף בכל הנוגע לטיפול באלימות במשפחה במשטרת ישראל.
זה לא משהו חדש, האלימות נגד הנשים. יבוא ההוד השרוני הממוצע ויגיד הן בין כה וכה לרוב לא מהמגזר שלנו. אז מה השתנה?
"הדבר שהשתנה זה אנחנו. אנחנו הבנו שאם אנחנו כנשים לא נקום ונצעק ונדרוש, שום דבר לא ישתנה. אנחנו 51 אחוז מהאוכלוסייה. הגיע הזמן שנשמור על עצמנו. כולם מבטיחים הבטחות, אבל אף אחד לא עושה כלום. אם אנחנו לא נצא לרחובות ונדרוש לשנות את המצב, ולהבטיח לנו בטחון שזה דבר בסיסי, אז זה לא יקרה.
כן, אבל השאלה שיישאלו, מה זה קשור אלינו, יש נשים שסובלות מאלימות בהוד השרון'?
"בוודאי שיש. אני פגשתי הרבה מאוד תושבות שעוברות אלימות. על אלימות מינית אין בכלל מה לדבר, כל אישה עברה תקיפה מינית כזו או אחרת. אבל אם אנחנו מדברים רק על אלימות, אז אנחנו פוגשים ורואים אלימות פיזית ומילולית במספרים גדולים. אני לא מכירה הוד השרונית אחת שלא חוותה אלימות".
ספציפית גל הרציחות המדובר מגיע מתוך המשפחה.
"נכון. אבל זה גם קיים אצלנו. גם בהוד השרון אני עדה למקרים מאוד קשים. זה דבר שכיח, זה דבר שהוא ביומיום. יש הבדלים גדולים בין איך שהדברים משתקפים בתקשורת לבין איך שהם במציאות, האלימות הזו היא כאן. בכל מקום".