אורן גביש הרגיש שמשהו לא בסדר כבר בלילה של יום שלישי שעבר, וסבר שזו ההתרגשות לקראת התחלת העבודה החדשה בחברת ההזנק (סטרטאפ) "וליר" שברעננה.
2 צפייה בגלריה
צילום: מרכז רפואי מאיר
צילום: מרכז רפואי מאיר
צילום: מרכז רפואי מאיר
ההתרגשות הייתה כנראה גדולה מדי, כי לטענתו הוא הרגיש שהוא חווה סוג של התקף לב פעמיים - בלילה ולפנות בוקר, אבל הוא לא ממש היה בטוח בזה. בבוקר הוא כבר קם עם רצון לעשות ספורט בבית, אבל הרגיש שהוא עייף מדי בשביל זה.
ב-9 בבוקר הוא הגיע לעבודה החדשה שלו, נרגש הוא מתחיל לעבוד. אלא שבשעתיים הבאות הוא מתחיל שוב להרגיש מוזר ולא נוח, וביקש מהבוס שלו לצאת החוצה. בשלב מסויים הוא כבר הבין שהוא צריך לשבת. חמש דקות לאחר שהתיישב, כשהוא מעט נבוך מהבוס החדש שלו, הוא מתלבט אם לבקש ממנו להזמין לו ניידת טיפול נמרץ. התלבטות שיכולה הייתה להרוג אותו.
אלא שאז הוא אזר אומץ ובכל זאת ביקש מהבוס להזמין לו אמבולנס. זה לא השתהה וכשהגיע האמבולנס ולקחו את אורן על האולנקה, הוא חש טוב יותר, אבל הצוות של מד"א הבהיר לו שמפה נוסעים ישר לבית החולים מאיר שבכפר סבא. "באמבולנס סיפרתי להם שזו אפיזודה שלישית שלי כבר", סיפר אורן.
אורן המשיך: "האחות מאיה שקיבלה אותי הבינה מייד שמדובר בהתקף לב והזעיקה את הרופאים. התחלתי להרגיש סחרחורת ואז בדיעבד אמרו לי שחטפתי דום לב. מה שאני זוכר זה שהתעוררתי ושכולם סביבי היו מאושרים". מה שאורן לא זוכר זה שהוא קיבל מכות חשמל שהצילו את חייו.
2 צפייה בגלריה
צילום: מרכז רפואי מאיר
צילום: מרכז רפואי מאיר
צילום: מרכז רפואי מאיר
מאיה גמרוב ברמן, האחות שקיבלה את אורן, מתארת את שאירע: "הגיע חולה עם כאבים בחזה. כאשר ראיתי אותו הוא היה נראה 'לא טוב' בשפתינו. לקחתי לו מדדים ועשיתי לו א.ק.ג, בא.ק.ג נצפו עליות ST דבר המעיד על מצוקה של הלב. דיווחתי לרופאים, הלבשתי לו חלוק, חיברתי אותו למדבקות שיאפשרו לתת מכה חשמלית במידת הצורך ולמוניטור. אין לי דרך להסביר, אך לעיתים יש מין חוש פנימי כזה שאומר שהפעם כדאי לשמור עליו טוב טוב. בדיעבד ההחלטה לשים עליו מדבקות ומוניטור הצילה לאורן את החיים. כשאיבד הכרה והמוניטור הראה שהוא חווה דום לב הכל היה מוכן כדי לתת מכת חשמל ולהחזירו לחיים. לאחות חדר מיון זו ההרגשה הכי מדהימה שיש!".
מייד לאחר שחזר לחיים אורן הובהל במהירות לצינתור אצל ד"ר דוד פרג, מנהל יחידת טיפול נמרץ לב, שראה שאכן העורק היה חסום לגמרי ובעצם השלים בהצלחה את הטיפול המהיר. אורן סיכם את כל התהליך שעבר בבית החולים מאיר עם חיוך גדול ועם תקווה לשוב לעבודה החדשה.