הערב, ביום רביעי כ"ו בניסן תשע"ט 1.5.2019 בשעה 20:00 תקיים עיריית הוד השרון את עצרת יום הזיכרון לשואה ולגבורה. השנה ייערך הטקס במגרש החנייה שברחוב בן גמלא בעיר על מנת לתת מענה לקהל המשתתפים הרחב והוא יתקיים בסימן המלחמה שבתוך המלחמה ובמסגרת תוצג תערוכת "פנים אל מול" תיעוד מצולם של שורדי השואה שיזם הצלם המקומי אסף פרידמן בשיתוף העירייה.
1 צפייה בגלריה
טקס יום הזיכרון לשואה אשתקד | צילום: יפעת קירשנבאום ארן
טקס יום הזיכרון לשואה אשתקד | צילום: יפעת קירשנבאום ארן
טקס יום הזיכרון לשואה אשתקד | צילום: יפעת קירשנבאום ארן
קונצרט מחווה לאלמה רוזה "מוינה לאושוויץ"
בסיום עצרת הזיכרון העירונית יתקיים קונצרט עם סימפונט רעננה, מחווה לאלמה רוזה "מוינה לאושוויץ", הקונצרט ייערך באולם מופת הסמוך למתחם העצרת, מספר המקומות מוגבל, כרטיסים ללא עלות ניתן לקבל באמצעות רישום באתר העירייה, בקישור.
בבית רני- השרות לארח הוותיק, במרכז האומנויות הרב תחומי וביום העצרת במתחם הטקס
הקונצרט הינו פרויקט מיוחד במינו, בביצועה של תזמורת סימפונט רעננה, המביא את סיפורה מאיר הנפש של מנהיגת תזמורת הנשים של אושוויץ שגייסה את כל כוחותיה ויכולותיה והצילה את חייהן של החברות בתזמורת. הקונצרט מלווה במצגת ובקריינות המספרת את הסיפור בצורה מרגשת, כזו שמשאירה בלב הצופים זיכרון עד. סיפורה של אלמה רוזה מציג את מיקומם החשוב של היהודים בעולם התרבותי במערב אירופה טרום מלחמת העולם. תזמורת סימפונט רעננה משחזרת את היצירות שאותן נגנה התזמורת של אלמה רוזה, בעזרת הניצולות ומציגה תמונות ומסמכים מקורים ששרדו את השואה. כוחה של המוסיקה בצל המוות ויכולתו של היחיד אל מול כוחות רבים הם סמלים להישרדות רוחנית, שאפיינה אותנו בתקופות אפלות לאורך ההיסטוריה.
בערב יום השואה החל מהשעה 19:00 ועד למחרת בשעה 7:00 ובערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה החל מהשעה 19:00 ועד למחרת בשעה 7:00 יהיו עסקי העיר סגורים בהתאם לחוקי העזר העירוניים ובמטרה לכבד ימים חשובים אלו. לקראת עצרת יום השואה, יסגר חניון העירייה ברחוב בן גמלא, החל מיום שני 29.4 בשעה 20:00 ועד ליום חמישי 2.5 בשעה 6:00, רחוב בן גמלא יסגר לכניסת רכבים מכיוון רחוב הרשות, ביום רביעי 1.5 החל מהשעה 19:00 ועד לסיום העצרת. חנייה תתאפשר בחניון הדואר בדרך רמתיים, בחניון ברחוב האיוד וברחובות הסמוכים. חניית נכים תתאפשר ברחוב הרשות. במהלך העצרת יחולקו מערכות עזר לשמע על פי בקשה