מרגישים שפיספסתם כמה אייטמים מעניינים? סקרנים לשמוע מה קורה בעיר הסמוכה? הנה הסיפורים החמים שפרסמנו השבוע ברשת מיינט.
רועי (שם בדוי), ילד באר-שבעי בן שלוש, נמצא זה למעלה משלושה חודשים אצל משפחת קלט חירום באחד מישובי הנגב, לאחר שהוצא מביתו בצו בית משפט בעקבות תסקיר של גורמי הרווחה כי אימו אינה מסוגלת לגדל אותו ולטפל בו. זמן קצר לאחר לידתו של רועי, נטש אביו הביולוגי את אימו והותיר אותה לגדל לבדה את בנה התינוק. רועי נולד לאם, בשנות השלושים לחייה, מכורה לסמים, שניסתה בכל כוחה להיגמל ולצאת ממעגל הסמים אך ללא הצלחה. בצו בית המשפט בעקבות בקשת גורמי הרווחה הוצא רועי מביתו והועבר למשפחת קלט חירום מחוץ לבאר שבע. משפחת קלט חירום היא למעשה משפחה המשמשת כ"תחנת מעבר" במצב בו הילד חייב לצאת מביתו, אבל עדיין לא נמצאה לו משפחת אומנה מתאימה.
6 צפייה בגלריה
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
"מדובר בילד מקסים", סיפרה השבוע למיינט באר שבע מירה ורקר, מגייסת משפחות אומנה באזור הנגב והדרום מטעם מכון "סאמיט", "שזקוק למשפחת אומנה באזור הדרום. רועי זקוק למשפחה שתדע להכיל את סיפור חייו וגם את אימו, שאותה הוא אוהב והיא חלק בלתי נפרד מחייו. "אחת לשבוע פוגש רועי את אימו במרכז קשר בבאר-שבע בפיקוח של עובדת סוציאלית והוא נמצא איתה בקשר. ורקר מציינת כי: "חשוב מאוד שתהיה משפחה כזו דווקא בבאר-שבע בגלל המענה הרפואי הנרחב והמיידי שניתן בעיר, בגלל הקירבה לכל גורמי הרווחה, ומעל לכל עיר עם איכות של תושבים שיודעים מהי נתינה. העובדה שאין לנו אף משפחת קלט בבאר-שבע זה מספר שנים, היא בעייה רצינית". משפחות המעוניינות להיות משפחות אומנה או משפחות קלט מתבקשות ליצור קשר עם מכון "סאמיט", טלפון 08-6654292 או באתר המכון www.summit.org.il.
במיינט ירושלים מדווחים כי נעצר חשוד שביצע עבירות מין בעשרות קטינות, התחזה לצלם והתקין מצלמות נסתרות במקלחת. על פי החשד, תושב ירושלים, שלומי מרון (32), נהג לפרסם מודעות ברשתות החברתיות ובהן ציין כי הוא צלם שמחפש נערות לצילומים תמורת תשלום. בחלק מהפרסומים אף ציין כי הוא מחפש נערות בגילאים 12-14 ושהצילום יערך בבגדי ים. לאחר שביסס את הקשר עם נערות שפנו אליו, תוך ניצול בוטה של תמימותן ורצונן לדגמן ולהתפרסם, ביקש מהן להגיע לסטודיו בבתי מלון שונים לצורך צילומים כשהוא נוהג מבעוד מועד להתקין בחדרי המקלחת מצלמות נסתרות שצילמו את הקטינות ברגעים אינטימיים, לרבות החלפת בגדים. על פי החשד, החשוד המשיך בקשר עם מספר קטינות שצילם ושכנע אותן להצטלם בעירום תמורת תשלום של מאות ואלפי שקלים. החשוד פעל משך תקופה באופן עקבי ושיטתי, פיתח שיטות פעולה על מנת להונות את הקטינות במטרה לגרום להן לשתף עמו פעולה. מהמשטרה נמסר: "מדובר בחקירה סמויה ומורכבת, שהתנהלה במשטרת ישראל מזה מס' חודשים, במהלכה הופעלו אמצעים טכנולוגיים ואחרים. החקירה מנוהלת ביחידה 105 בלהב 433, בליווי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, ובתיאום עם גורמי הרווחה. להלן רשימה של שמות כינוי ופרופילים פיקטיביים בהם עשה החשוד שימוש ברשתות החברתיות:
אינסטגרם: Shalompho; Shalomben1; Hhmodelshף Shalom_fasion_photography
פייסבוק: Shalom photomaker – שלום צלם אופנה
6 צפייה בגלריה
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
לאור דפוס פעולתו הסדרתי של החשוד, ככל שעולה חשד בקרב הורים/ מחנכים/ בני משפחה וכו' כי ייתכן וקטינה/ קטין נוספים נפלו קורבן להונאה מסוג זה נא לפנות בהקדם למוקד 105 (מוקד לפניות לדיווחים על אלימות רשתית של משטרת ישראל) לגבי כל חשד או חשש באשר הוא.
בנתניה, נהגת פגעה ברכב חונה והשאירה פתק בלי פרטים, אבל הוסיפה ציור של סיימלי. שירה אמיר יחיאל, יצאה השבוע לעבודתה ברכבת ישראל והחנתה את רכבה במגרש החניה בנתניה. כשחזרה, הופתעה לגלות שהוא לא באותו מצב שבו השאירה אותו. למעשה, צד ימין שלו היה מרוסק עקב פגיעה מצד רכב אחר. נקודת האור היתה הפתק שמצאה על השמשה. היא חשבה בתחילה שהנהג הפוגע השאיר לה פרטים כדי שתחזור אליו, אבל מה שגילתה במקום זה העלה את חמתה.
6 צפייה בגלריה
הפתק המרגיז. צילום: שירה אמיר יחיאל
הפתק המרגיז. צילום: שירה אמיר יחיאל
הפתק המרגיז. צילום: שירה אמיר יחיאל
"עצבים והלם!", סיפרה שירה למיינט נתניה, "אני מקבלת את הרכב שלי, מרוסק, ועוד עם 'מכתב אהבה' על השמשה". בפתק נכתב רק: "אני חושבת שעיקמתי קצת (חנית צמוד)" בתוספת סמיילי. "זה פשוט לא יאומן הדבר הזה. לא חניתי צמוד ויש לי הוכחות בתמונות", טוענת שירה. לדבריה, היא חושדת שהנהגת הפוגעת השאירה פתק כדי "לעשות רושם" על מישהו שאולי ראה אותה, כך שיחשוב שהיא משאירה פרטים ולא בורחת. "זה כאילו מישהו נכנס בך, יורק עליך וממשיך בכיף שלו". בעקבות האירוע, היא מבקשת מהציבור לפנות אליה או למחלקת הביטחון של הרכבת, במקרה שמישהו צילם את האירוע או היה עד לו.
במיינט קריות מספרים על עימות שהתרחש במקום העבודה. עובד בדוכן שווארמה ניפץ בקבוק שתייה על ראשו של חברו שנזקק לאישפוז וטיפול. התקרית אירעה ב-9.9.17 בשעה 00;23. מגזר הדין שניתן השבוע עולה כי בין השניים התפתח ויכוח על שעת סגירת החנות שהסלים לקטטה. הנאשם הוציא מתוך המקרר בקבוק שתייה מזכוכית ורדף אחרי חברו אל תוך המטבח וכשזה נפל על ברכיו, הלם בו עם בקבוק השתייה על ראשו עד שהבקבוק התנפץ ותכולתו נשפכה. לאחר מכן נטל הנאשם סכין ואיים על חברו: "אם לא תתרחק מפה, אני דוקר אותך".
6 צפייה בגלריה
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
החבר פונה לבית החולים ונזקק לתפרים בראשו כדי לאחות חתך עמוק. כמו כן, הרופאים הוציאו זכוכיות אשר נותרו בראשו. שופטת השלום בקריות, סימי פלג קימלוב, גזרה על הנאשם שמונה חודשי עבודות שרות, 2000 שקל קנס וצו מבחן למשך שנה. "נתתי משקל לדברי נפגע העבירה, היחסים בינו לבין הנאשם שוקמו והם בקשרי חברות", כתבה.
במיינט חדרה מדווחים כי בן 36 מחדרה נעצר בחשד לתקיפה בבית הפנקייק. מדובר בקטטה שהחלה בכניסה למסעדה שהייתה מלאה עד אפס מקום לאחר, שלפי העדויות, אחד מהחשודים החל לתקוף את המארחת ואף הכה אותה באגרוף. המלצרית ג'ני אברמוביץ', שחזרה בשיחה עם אולפן ynet את השתלשלות האירועים שהובילו לתגרה: "הלקוח שתקף אותנו היה עם אמא שלו ואשתו, הוא התיישב על שולחן מלוכלך. ניגשתי להגיד לו שיש תור ושיירשם אצל המארחת, והוא הלך למארחת והתחיל לדבר לא יפה. המלצרית ניסתה להגן עליה וזה התגלגל לזה שהוא הכה אותה בפניה עם אגרוף. הגיעה אחראית המשמרת, הוא התחיל לקלל אותה ולרדוף אחריה. הגיע אחראי משמרת אחר והתחילה הקטטה, הוא התחיל לזרוק כיסאות ואת כל מה שהוא ראה באותו הרגע, וישר הזמנתי משטרה. זה היה מאוד מלחיץ. כל העובדים יצאו לעצור אותו אבל הוא התחיל להרביץ לכולם וזה גרם לקטטה. הוא היה נראה ממש מפחיד, לא יכולנו לעצור אותו, הוא לא ראה בעיניים, הוא כאילו איבד את זה. לא יודעת אם הוא היה שיכור או משהו אחר".
6 צפייה בגלריה
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
המתיחות בהרצליה על רקע בניית החוף הנפרד ממשיכה. במיינט הרצליה מדווחים כי קבוצת נשים נכנסה ביום שישי האחרון, בשלוש הזדמנויות שונות, לחוף הנפרד בהרצליה בזמן רחיצת הגברים. מדובר בנשים שונות שבמשך שלוש הזדמנויות שונות, כך לטענת הרוחצים, נכנסו בזמן רחיצת הגברים.
בציבור הדתי טוענים כי מדובר בפרובוקציה מתוכננת: "כמו בכל ציבור, תמיד ישנם שוליים קיצוניים 'נטורי קרתא ליברליים' שירמסו בכוונה תחילה את הסדרת החוף כנפרד", אומר חבר מועצת העיר אלעד צדיקוב, "באופן הפגנתי נכנסו נשים קיצוניות בשם חופש התנועה, הגישה הליברלית ו'די להפרדה'- ביום רחצת גברים ומתוך איבה או חוסר סובלנות או שניהם גם יחד, ורמסו ברגלן הגסה את גבול הכבוד הדק שבין שני המגזרים. זה קיים בכל חברה. שוליים. אך האמת נמצאת במרכז הכובד הציבורי. אנו בוחרים לראות את רוב הציבור שהיה קשוב להסדרי ההליכה החדשים וכיבדם ולקוות שבעזרת ה' מחפשי המחלוקות יתקנו מעשיהם ויכבדו את הסדרת החוף הנפרד ורוחציו". בשל האירועים ביום שישי פנה צדיקוב לראש העיריה ולמנכ"ל והם סיכמו כי אכיפת הסדרנות, תהודק יותר מעתה וכן תוארך משמרת הסדרנים בחצי שעה נוספת אחר סגירת סוכת ההצלה. כמו כן, על פי הפרסומים, עונת הרחצה של החוף הנפרד תוארך.
איך הייתם מגיבים לו ציור שהשלכתם לפח לפני חמש שנים היה מופיע לפתע כחלק מתערוכה מכובדת? תושבת רחובות, קטי קולומייבסקי, שחשבה שגורלו של הציור נחרץ מזמן, נדהמה. תחילת הסיפור לפני כשש שנים. קולומייבסקי, שהייתה בצומת דרכים בחייה, החלה לצייר. "התחלתי לצייר מכלום, וגיליתי את העולם הזה. הצגתי בגלריה ואפילו מכרתי ציור", מספרת קולומייבסקי למיינט רחובות. אחד הציורים שציירה באותה תקופה קיבל השראה משיר שראתה ביוטיוב של הזמרת שר: "בקליפ הייתה מישהי עם שיער כחול, והתחלתי לצייר אותה על ציור גדול". קולומייבסקי לא אהבה את התוצר הסופי, אז מחקה חלק ממנו, ובמקומו ציירה את בתה, "אבל עדיין לא התחברתי אליו, אז זרקתי אותו לפח", היא מספרת. נדמה היה שגורלו של הציור נחרץ לאשפה. חמש שנים עברו מאז, והשבוע הגיעה קולומייבסקי לביקור עם חברתה בספרייה העירונית ע"ש מאירהוף, ונדהמה: הציור שהשליכה לפח היה תלוי על הקיר במקום מרכזי בספרייה.
6 צפייה בגלריה
הפתעה: הציור הגיע לקיר הספרייה | צילום: קטי קולומייבסקי
הפתעה: הציור הגיע לקיר הספרייה | צילום: קטי קולומייבסקי
הפתעה: הציור הגיע לקיר הספרייה | צילום: קטי קולומייבסקי
"ישר זיהיתי אותו", היא מספרת בתדהמה. היא פנתה המומה למנהלת, ושאלה כיצד הגיע הציור לידיהם. "מסתבר שלפני כמה שנים מישהו הניח ליד הספרייה ציור וספרים. כנראה שמישהו ראה את הציור שלי בפח, והחליט שזה לא המקום בשבילו. בספרייה מאוד אהבו את הציור, ותלו אותו במיקום מרכזי. חמש שנים הוא תלוי שם ואני לא ידעתי!".