בשבוע שעבר זומן צביקה פוגל לנשיא המדינה לקבל את אות הנשיא למילואימניקים, זו הפעם השנייה בעשור האחרון.
2 צפייה בגלריה
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
פוגל הוא יליד הוד השרון, בוגר תיכון מוסינזון במגמת חשמל ואלקטרוניקה, את שירותו הצבאי עשה כקצין בגבעתי ועם שחרורו עבר לחטיבת החי"ר אלכסנדרוני. בתוך כך למד לתואר ראשון בכלכלה ולתואר שני במינהל עסקים, והחל לעבוד כמאבטח בבית החולים בילינסון, משם התגלגל לתפקידי קב"ט בבית החולים קפלן וכיום בבית לווינשטיין. הוא נשוי ואב לשתי בנות, אחת מהן קצינה מצטיינת בחיל תקשוב.
בגיל 32 עבר מחטיבת החי"ר לפיקוד העורף. תחילה בגדוד ציוד מיכני הנדסי ובחמש שנים האחרונות כמ"פ בגדוד חילוץ. במסגרת שירות המילואים הגדוד מתאמן על מבצעי חילוץ במקרי אסון. עד היום לא נדרשו להפגין את הידע והניסיון שלהם במציאות. פוגל אחראי על כשירותם המקצועית של חיילי המילואים - ותיקים וצעירים שהשתחררו לא מכבר משירותם הסדיר – וגם על גיבושם החברתי והערכים הציוניים שלהם ("ערכם הם חלק מהכשירות המבצעית", הוא מדגיש).
2 צפייה בגלריה
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
בשבוע שעבר התייצבו יחד עם עוד 15 יחידות מילואים בבית הנשיא לקבלת אות הצטיינות מהנשיא, ראש הממשלה והרמטכ"ל. "אנחנו יוצאים לשלושה אימונים בשנה, יותר ממה שמצפים מאיתנו, מאתגרים את עצמנו בתרגילים מורכבים הכוללים היערכות מהירה (מעבר משגרה לחירום בתוך שעות ספורות). אנו לא עושים זאת כדי לקבל אות הצטיינות, ומבחינתנו כל הפעילות שזיכתה אותנו באות שגרתית ומובנת מאליה. מצד שני, זה כבוד גדול ומעניק משמעות נוספת לשירות המילואים ולתרומה שלנו למדינה".