בשורה לתושבי הוד השרון: משרדי הפנים והאוצר אישרו אתמול (שני) את החלטת מועצת עיריית הוד השרון להפחית את הארנונה (העדכון האוטומטי של משרד הפנים) ב-0.32%.
2 צפייה בגלריה
צילום: אריאל ימיני
צילום: אריאל ימיני
צילום: אריאל ימיני
כידוע, בכל הנוגע לארנונה, מנהל משרד הפנים מדיניות של טייס אוטומטי, שהיה צפוי להעלות את מחיר תעריף הארנונה לתושב בשיעור של 0.32%. עם זאת, צוות מקצועי בעירייה הונחה על ידי ראש עיריית הוד השרון אמיר כוכבי, לבטל את העלייה המוכתבת מהמשרד. כל זאת, מתוך תפיסה כי ניתן לבצע התייעלות בהוצאותיה השוטפות של העירייה שתוכל למנוע את הצורך בהכנסות נוספות מכיסי התושבים.
אתמול כאמור, קיבל ראש העירייה את אישור המשרד להפחתה, שאמורה לגרוע מהתקציב העירוני כ870,000 שקל.
כוכבי: "צו הארנונה של הוד השרון מיושן ולכן מסורבל ומצריך הרבה שינויים. ממול זה, יש משרדי ממשלה שלא אוהבים לשנות סעיפים בצו (חוקי ההקפאה שמקשים עד מאוד). הבהרתי שהמדיניות שלי היא לקדם ולפתח את אזורי התעשיה כדי שהגבייה מאזורים אלה תפחית את הנטל הכלכלי על משפחות העיר. גם זה מצריך עבודה מאומצת (שכבר מתבצעת) מול משרדי הממשלה. הודעתי שעד שלא נזכה לשיתוף פעולה ממשרדי הממשלה ונצליח לשנות את הסיווגים השונים, לא רק שלא נעלה ארנונה, גם נפעל להפחית את הארנונה שמשרד הפנים מעלה כל שנה באופן אוטומטי כחלק מההתייקרויות במשק.
2 צפייה בגלריה
צילום: מסך
צילום: מסך
צילום: מסך
"משרדי הפנים והאוצר אישרו את הבקשה החריגה להפחתה בארנונה ולמעשה הפגינו תמיכה בדרך אותה אנו מתווים. מה זה אומר לגבי התלוש? בתלוש הבא (לא הקרוב אלא זה אחריו) נראה זיכוי רטרואקטיבי מינואר 2019 ועדכון תעריף קדימה. זה לא יהפוך אותנו כתושבים למיליונרים, אבל זה בהחלט מראה שכשיש תוכנית, ויש עבודה מול כלל הגורמים הרלבנטיים, גם התוצאות מגיעות. הקיצוץ הזה יפגע בבסיס התקציב של העירייה בכמיליון ש"ח. קיצוץ נוסף של 2.58% שביקשנו לשנת המס 2020 יפגע בבסיס התקציב אף יותר לכשיאושר. זה מחייב אותנו להמשך בהתייעלות הארגונית ולמציאת פתרונות אפקטיביים שיניעו את מנופי הצמיחה".