החברה לקידום החינוך והתרבות בהוד השרון תשלם למנהל המחלקה לתרבות יהודית לשעבר, ג'קי אליהו, 36 אלף שקלים, כפיצוי על פיטוריו לפני כארבעה חודשים. כך קבע בית דין האזורי לעבודה בתל אביב.
1 צפייה בגלריה
ג'קי אליהו | צילום: אסף פרידמן
ג'קי אליהו | צילום: אסף פרידמן
ג'קי אליהו | צילום: אסף פרידמן
ג'קי אליהו, באמצעות פרקליטו עורך הדין צפריר ביטון, תבע את עיריית הוד השרון, את ראש העירייה אמיר כוכבי, את החברה לקידום החינוך והתרבות ואת יו"ר דירקטוריון החברה נאור שירי. במסגרת דיון מוקדם הגיעו הצדדים להסכמה, שעל-פיה, יסולקו כל הטענות ההדדיות בגין תקופת העבודה וסיומה, הבקשה למתן סעד זמני תידחה והתביעה העיקרית נגד העירייה, נגד ראש העירייה ונגד יושב ראש הדירקטוריון תידחה אף היא. באשר לתביעה נגד החברה לקידום החינוך והתרבות, הסמיכו הצדדים את בית הדין לפסוק לפשרה בלי הנמקה.
בכך הגיעה לסיומה הפרשה שהחלה בניסיון לסגור את המחלקה לתרבות יהודית בחברה לקידום החינוך והתרבות, מטעמים ארגוניים. 12 הרבנים המשמשים "מגידי שיעור" בבתי הכנסת בעיר, ומנהל המחלקה אליהו זומנו לשימוע ופוטרו, אולם לאחר כחודש הוחלט להחזיר את הרבנים לעבודתם, ולבטל את סגירת המחלקה. אליהו היה היחיד מכל עובדי המחלקה שפיטוריו לא בוטלו. לטענתו, הוא לא הוחזר לעבודה "בגלל רדיפה אישית של ראש העירייה, מכיוון שניהל מאבק על זכויות העובדים".
אליהו סירב להתייחס לפסק הדין. פרקליטו, עו"ד צפריר ביטון, מסר בתגובה: "הנתבעים פיטרו את מרשי מר ג'קי אליהו שלא כדין, תוך ביצוע 'תרגיל פוליטי' פסול. לשמחתי, גם בית הדין סבר זאת, ועשה צדק עם מרשי, תוך פסיקת פיצויים הוגנים. כולי תקווה כי הנתבעים השכילו להבין את העובדה, שאף הרשויות המקומיות כפופות לחוק".
מעיריית הוד השרון טרם נמסרה תגובה והיא תפורסם לאחר שתתקבל.