פה קבור הדשן: ראש עיריית הוד השרון אמיר כוכבי שקיבל בימים האחרונים עשרות תלונות מתושבי העיר, ומהערים הסמוכות, כפר סבא ורעננה על סירחון נוראי בשעות הערב והבוקר חשף יחד עם המשרד להגנת הסביבה את המקור: פיזור של דשן לא תקני על פני עשרות דונמים בשדות השייכים למועצה האזורית דרום השרון.
2 צפייה בגלריה
צילום מתוך הסרטון
צילום מתוך הסרטון
צילום מתוך הסרטון
לדברי כוכבי, המשרד להגנת הסביבה שעודכן בנושא ערך חקירה משלו, ובאמצעות עדויות וצילומים בזמן אמת נחשף המקור למדמנה. ביממה האחרונה פעל המשרד יחד עם החקלאי למזעור הנזקים והריחות וכמו כן מסר כי יינקטו צעדים משמעתיים נגד החקלאי.
בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו כתב כוכבי: "התעוררתם והרחתם ריח חריף במיוחד ברחבי העיר? אתם לא לבד - הריח התפשט בכל האזור והגיע גם לערים סמוכות. החדשות "הטובות" הריח צפוי לעבור ביממה הקרובה. לאחר חקירה מאומצת ומהירה של כל הגורמים הרלבנטיים ולאור עדויות שצולמו בזמן אמת, התברר כי מקור הריח הוא דשן לא תקני שפוזר אתמול על פני עשרות דונמים בשטח חקלאי בדרום השרון.
2 צפייה בגלריה
צילום: שחר תמיר
צילום: שחר תמיר
צילום: שחר תמיר
"החומר (פסולת עופות לא מטופלת) פוזר בכמויות גדולות מאוד וללא טיפול מתאים. במהלך הלילה פעלו במשרד להגנת הסביבה לצמצום נזקי הריח ביחד עם החקלאי. עוד נמסר מהמשרד להגנת הסביבה שצפויים להינקט צעדים משמעתיים בקרוב. הטיפול המהיר התאפשר גם בזכויות פניות המוקד הרבות שעזרו להבין את היקפי המפגע".