שורה של תקלות בהפעלת צהרוני הוד המתופעלת על ידי חברת מוסדות ותלונות של הורים הגיעו בשבועות האחרונים לידי "מיינט הוד השרון". מדובר בהורים מגנים שונים ברחבי העיר ועיקר תלונותיהם מתמקדות בהיעדר סייעות ובהחלפתן מעת לעת.
אמא לילדה בגן עינב: "דיברנו עם חברת מוסדות לפני החגים על כך שאנו מרגישים שילדינו לא מוגנים ובטוחים מנטאלית בגלל שאין מספיק סייעות. הבהרנו כי אם עד סוף החודש לא יהיה שינוי, אנחנו נבטל את הצהרון באופן סופי ולא נשלח את ילדינו".
1 צפייה בגלריה
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
אם נוספת לילדה בגן חצב טוענת כי בכל הקשור לסייעות "יש בלאגן שלם. פשוט כאוס. סייעות מתחלפות כמו גרביים. הרבה מאיתנו בסוכות לא שלחו את הילדים לקייטנה כי לפחות הינו בבית והעדפנו שהילדים יהיו במקום מוגן יחד איתנו".
בגן רימון התקבלו גם תלונות על סייעות לא מוכשרות מספיק מבחינת עיסוק עם ילדים וגם הם טענו כי אם הדבר לא ייפתר, הם ישביתו את הצהרון.
אב לילד בגן מרווה מתאר אף הוא סצנריו דומה: "כל יום יש צוות אחר בגן. אבל אותי בעיקר מעצבן העובדה שלא נותנים לנו תשובות ויש הרגשה שמזלזלים בנו או חושבים שאנחנו מקטרים בלי הפסק. תתעשתו אתם עובדים אצלנו, לא אנחנו אצלכם, ותתנו תשובות כמו שצריך ומייד. מדובר בדבר הכי יקר לנו, ואם אנחנו רוצים לדעת למה אין סייעת קבועה, מגיע לנו לקבל תשובה".
בגן נחליאלי פנו שני הורים עם טענות דומות לגבי הצוות כפי שתוארו לעיל.
מחברת מוסדות נמסר בתגובה: "הנהלת החברה פועלת ללא הפסקה לשיפור מערך השירות בצהרוני החברה. המציאות בנושא הצהרונים בחינוך הבלתי פורמלי הינה מורכבת בשל שעות העבודה המועטות וחוסר התמרוץ לאורך זמן. כהנהלה חדשה אשר נכנסה לתפקידה בחודש האחרון, אנו שמים את שיפור השירות ואיכותו כנושא ראשון במעלה בסדר החשיבות בחברה. קיים קושי בגיוס כוח האדם, הקושי הינו רוחבי ומשותף לכל רשות בישראל.למרות זאת - בשיתוף עם הנהלת העירייה יחד עם ועד העובדים, ממש בימים אלו ייצרנו מתווה חדש וסך תמריצים לצוותי חינוך מיומנים אשר יצטרפו למערך צהרוני הוד.
"אנו רואים חשיבות ניכרת בשיפור השירות שילדות וילדי העיר זכאים לו, ועושים לילות כימים על מנת להבטיח זאת".