על רקע המאבק של המועצה האזורית דרום השרון ורשויות נוספות בשרון ובשומרון נגד תכנית הקמת תחנת הכוח תת"ל 91, שאושרה בועדה לתשתיות לאומיות, מקיימת המועצה האזורית דרום השרון כנס לתושבים במטרה לעודד כאנרגיה חלופית התקנת גגות סולריים בבתים הפרטיים.
2 צפייה בגלריה
צילום: ערן אבידור
צילום: ערן אבידור
צילום: ערן אבידור
נוסף לתרומה הסביבתית והחברתית, כיום גם משתלם לצרכן הפרטי להקים מערכת סולרית, שכן מדובר בהשקעה שמחזירה את עצמה תוך כ-7 שנים ואף מביאה לרווח כספי.
בשבוע הבא (יום חמישי ה-28/11) יתקיים במועצה האזורית דרום השרון כנס הסברה לתושבים שמבקש לרתום את הציבור למהלך של התקנת גגות סולריים, דרך רכישות קבוצתיות שמוזילות בעלויות ומפשטות את התהליך.
אושרת גני גונן, ראש המועצה האזורית דרום השרון: "יחד עם רשויות נוספות בשרון ובשומרון אנו מובילים את המאבק נגד הקמת תחנת הכוח המתוכננת להיות מונעת בגז וסולר באזורינו. התקנת גגות סולריים זו החלופה הירוקה והנכונה לתוכנית שמסכנת את חצי מיליון מתושבי השרון. המועצה האזורית דרום השרון מחויבת לקידום אנרגיה ירוקה ושמה ליעד להתקין על כל גגות מבני הציבור במועצה לוחות סולריים. במקביל למאבק המשפטי המתמשך בתוכנית תחנת הכוח, אנחנו פונים לתושבי השרון בקריאה להצטרף למהלך ולהתקין באופן פרטי ובליווי מקצועי פאנלים סולריים על גגות הבתים".
2 צפייה בגלריה
צילום: אדיר לב
צילום: אדיר לב
צילום: אדיר לב
אורן ביי, מנהל תחום קיימות במועצה האזורית דרום השרון מסביר: "ברוח חודש נובמבר הלוהט זה שנים, מבקשים לאחרונה אנשים פרטיים רבים לתרום למאמץ לבלימת שינויי האקלים. אנחנו רוצים להנגיש לכמה שיותר אנשים פרטיים את האפשרות להצטרף למהלך. זוהי פלטפורמה לחיסכון חשמל ביתי שיש לה רק תועלות במישור הצרכני והציבורי ואנשים לא בהכרח מודעים לכך".