תכירו את פרופ' שמואל ארנון, סגן מנהל מחלקת פגים ויולדים בית חולים מאיר בכפר סבא, בן 62 אבא ל-4 ילדים וסבא ל-8 נכדים, שרץ עד היום 5 מרתונים ויהיה בפעם השלישית פייסר במרתון טבריה ה-43.
2 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
עד גיל 52 לא עסק ארנון כלל בספורט והיה עסוק בעיקר במחקר והתקדם עם השנים לתפקיד בתור סגן מנהל מחלקת פגים ויולדים בבית חולים מאיר בכפר סבא.
כששקל 90 קילו וה- bmi שלו היה מעל 30, הוא הוא החליט שהוא משנה אורח חיים. תחילה התחיל הפרופסור בדברים קטנים אבל הייתה חסרה לו חברה שתדחוף אותו קדימה. בדיוק באותה התקופה לורנס ופיליפ גורדון הקימו קבוצת ריצה בנתניה וחודשיים אחרי כן הצטרף אליהם ונתפס בחיידק.
בעשור האחרון עד היום הספיק להשתתף ב- 5 מרתונים, כאשר 3 מתוכם במרתון טבריה, בגלל התנאים הנוחים והשנה בפעם השלישית, הוא עומד הפעם להשתתף במרתון טבריה ה-43 שיתקיים ב-3/1, בהפקת חברת מרתון ישראל, במקצה חצי מרתון - כפייסר .
"להיות חלק מקבוצה שכולם בה מתאמנים ביחד זה ממש נחמד עבורי, אני רץ עם כל הצעירים והצעירות וזה גורם לי לדבר על מיליון נושאים אחרים שלא קשורים במחלות. אחרי שהתחלתי לרוץ באופן מקצועי הגעתי למסקנה שהרפואה הקונבנציונאלית בארץ, עדיין מתעסקת עם חיפוש אחר פתרון לבעיה ולא במניעה של מחלות בצורה מספקת".
2 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
כשנשאל למה הוא מרגיש שריצה היא רפואה מונעת במיטבה? ענה הפרופסור "אני מרגיש יותר חד בעקבות הריצה, היא גורמת לי להאמין שבאמת הכל בראש ואפשר לא להישבר ולצלוח משברים".
פרופסור שמואל ארנון ישתתף כפייסר ויכתיב זמנים במקצה חצי מרתון במרתון טבריה ה-43.
מרתוןWinner טבריה הבינלאומי מציין השנה 43 שנה לקיומו והוא נחשב למרתון הוותיק בישראל, כאשר מקצה המרתון יתקיים במסגרת אליפות ישראל של איגוד האתלטיקה. לפרטים ולהרשמה בקרו באתר: www.marathonisrael.co.il