2 צפייה בגלריה
עמרי ואביו. "קצת מפחיד אבל עושה גם כיף בלב" | צילום: מאי פולני
עמרי ואביו. "קצת מפחיד אבל עושה גם כיף בלב" | צילום: מאי פולני
עמרי ואביו. "קצת מפחיד אבל עושה גם כיף בלב" | צילום: מאי פולני
"בואו לעשות היסטוריה ולהביא רוכב ישראלי להתחרות באליפות העולם היוקרתית לאופנועי כביש (Moto GP). ביחד נעלה את עמרי על המסלול בדרך להגשים חלום, ונשים את ישראל על מפת הספורט המוטורי העולמי". כך כתבו אלי ונועה חן מהוד השרון, כשפתחו פרויקט הדסטארט לגיוס 35 אלף שקלים למימון השתתפותו של בנם עמרי (10) בעונת המירוצים הקרובה במסגרת אליפות איטליה, המיועדת לאימון ילדים במטרה להכינם להשתתפות ב-Moto GP.
בענף הרכיבה על אופנועי כביש, כמו בענפי ספורט אחרים, כדי להגיע לרמה מקצועית על הרוכבים להתחיל להתאמן בגיל צעיר, בדיוק בגילו של עמרי חן, שיציין בעוד כחודשיים את יום הולדתו העשירי. זה שנתיים הוא מתאמן ומציג יכולות מעולות, אך כדי להתקדם ולרכוש את המיומנויות הנדרשות לרוכבים בסדר גודל עולמי, נדרשים לו אימונים אינטנסיביים באחת מהאקדמיות לספורט מוטורי לילדים בעולם, שם מתאמנים הילדים ומתחרים בתחרויות שמכשירות אותם להשתתף באליפות העולם כשיגיעו לגיל 16.
עמרי נבחן ונמצא מתאים להשתתף בעונת המרוצים הצפויה להתקיים במשך שבעה חודשים (ממרץ עד אוקטובר 2020), ותכלול אימונים ושישה מרוצים ברחבי איטליה. "ההשתתפות באליפות איטליה ואימון עם המאמנים המקצוענים ביותר בעולם הם קרש קפיצה חשוב להשתתפות באליפות העולם היוקרתית", מדגיש אלי חן (46), יליד הוד השרון, מורה לנהיגה וממייסדי הספורט המוטורי בישראל ב-1997. כרוכב מקצועי החזיק אלי בתואר אלוף ישראל במירוצי כביש בשנים 2002 ו-2009 והשתתף באליפות העולם למירוצים SuperBike.
"הספורט המוטורי זורם בעורקי משפחתנו", אומר אלי חן. "בני עידו בן ה-15 וחצי, תלמיד תיכון הדרים, הוא כבר רוכב מקצועי. גם עמרי נדבק בחיידק. הבת הבכורה עמית (17.5) לא בעניין. גם אשתי נועה נרתעת מספורט מוטורי, אך התרגלה". בחצר ביתם שבשכונת נווה נאמן הם מחזיקים שישה אופנועים בכמה גדלים.
עמרי למד את יסודות הרכיבה מאביו, ומחזיק ברישיון לרכיבה ספורטיבית מגיל שמונה, לאחר שעמד במבחן עיוני ומעשי (בהתאם לחוק הספורט המוטורי). בשנה שעברה כבר זכה באליפות הארץ לגילאי שמונה עד 11, וכבר הגיע לרמה המאפשרת לו להתחרות בחו"ל. את סוף השבוע הזה הוא עושה באיטליה, בתחרות הכנה לקראת פתיחתה של עונת המירוצים באיטליה. לקראת התחרות הזאת, הגביר את קצב האימונים בסיוע אביו ומאמנו. אגב, האימונים והתחרויות בארץ נערכים במסלולים המקצועיים שנסללו בשדה תימן שליד באר שבע, בפצאל שבבקעת הירדן, ובבית ברל.
2 צפייה בגלריה
צילום: לנה טאובס
צילום: לנה טאובס
צילום: לנה טאובס
בעת שהוא רוכב על אופנועו הוא מגיע למהירות של 120 קמ"ש, תוך כדי סיבובים חדים, השכבות של האופנוע, ועקיפת היריבים.
זה לא מפחיד?
"קצת מפחיד, אבל גם עושה לי כיף בלב".
זה לא מסוכן?
אלי חן: "רכיבה תחרותית מסוכנת פחות מאשר נסיעה על כבישים ציבוריים, כי 90 אחוז מהאיומים שעל הכבישים אינם קיימים: אין תנועה נגדית, אין רמזורים, אין הולכי רגל ואין רוכבי אופניים וקורקינטים. הסכנה בכבישים האלה בכלל לא נובעת מהמהירות, אלא מהמכשולים. בספורט מוטורי יש מידה מסוימת של סיכון, אבל אם עושים אותו כמו שצריך — הוא מוגן ובטוח".
כאמור, מטרת גיוס ההמונים היא מימון העלויות הכרוכות בהשתתפותו של עמרי באימונים ובתחרויות באיטליה (עלות שנתית הנאמדת בכעשרת אלפים יורו), אך לדברי אביו, המטרה היא קידום הענף כולו. "אנו מצפים לסיוע מכל מי שאוהב את הענף הזה וחשוב לו לתרום לפיתוחו. זאת לא רק תרומה לעמרי. זאת תרומה שמטרתה לייצר בארץ רוכבים שיוכלו בעתיד לייצג את ישראל בתחרויות בין-לאומיות. כך נוכיח לישראלים נוספים שאת החלום הזה אפשר להגשים".