לראשונה בישראל, במועצה המקומית כוכב יאיר- צור יגאל, עוצבה כיכר שהוקדשה ל'כנפיים של קרמבו'- תנועת הנוער שמשלבת צעירים עם ובלי צרכים מיוחדים בפעילות חברתית מותאמת ונגישה, בכ- 80 סניפים ברחבי הארץ עם למעלה מ 7000 פעילים.
1 צפייה בגלריה
צילום: יח"צ
צילום: יח"צ
צילום: יח"צ
כיכר התרנגול הוותיקה הפכה פניה ועוצבה מחדש, בשיתוף פעילי התנועה שקיבלו את ברכתו של יובל ארד, ראש המועצה. בחלקה המרכזי של הכיכר נבנתה במה בקוטר של 2 מטרים וסביבה נכתב משפט החזון של התנועה: "יוצרים יחד מקום ומשמעות לכל אדם". על הבמה הוצבו דמויות מתכת המייצגות את מגוון הפעילים בתנועה- ילדים ובני נוער עם ובלי צרכים מיוחדים, כשבמרכזה מתנשא לגובה, על גבי עמוד לוגו התנועה המיוחד עם הכנפיים. לביצוע העבודה נבחרה, זיווה ארבל, אמנית מתכת ותושבת היישוב.
טליה הראל בז'רנו- מנכ"לית התנועה: "אני מתרגשת להשיק את הכיכר הראשונה בישראל שהוקדשה ל'כנפיים של קרמבו', ומשבחת את יובל ארד, ראש המועצה המקומית כוכב יאיר צור יגאל על הובלת הפרויקט המרגש הזה ביחד עם קלאודיה קובי האם המייסדת של התנועה ותושבת היישוב. הדמויות הצבעוניות והמגוונות שבכיכר מסמלות את האופי המיוחד של התנועה שלנו בה יש מקום לכולם, לכל הצבעים והמינים. בני נוער מכל קשת החברה הישראלית; יהודים וערביים, חילוניים ודתיים, עם ובלי צרכים מיוחדים, מחברים לבבות, ולומדים לחבק את השוני ולראות בו דבר מבורך שיש לתת לו מקום, כדי לאפשר לכל אחד להיות מי שהוא. אנחנו תמיד אומרים, מוסיפה טליה, שכשכולם רואים צרכים מיוחדים אנחנו רואים כנפיים. מדובר במהפכה אמתית אותה מובילים אלפי בני נוער שבתנועה, שאט אט מחלחלת לכל הרבדים של החברה הישראלית ויוצרת שינוי עמדות ותפיסות שלא נשענות על דעות קדומות והגדרות מראש. בדיוק כפי שהאו"ם הכריז עלינו כיועץ רשמי שלו לענייני שילוב והכלה, כתנועה המלמדת אנשים לחיות ביחד, אני מאמינה שעצם הרעיון להקדיש כיכר ל'כנפיים של קרמבו', מעביר את המסר של שילוב והכלה שאט אט מתעצם גם בחברה הישראלית. ואני מקווה כי ראשי ערים נוספים ירימו את הכפפה וימשיכו את הפרויקט החשוב הזה גם לערים נוספות"
יובל ארד, ראש המועצה מקומית כוכב יאיר – צור יגאל: "אני גאה בפעילי התנועה ובמיוחד בפעילי הסניף המקומי שלנו. כנפיים של קרמבו נולדה והוקמה מתוך כוכב יאיר כיוזמה של בודדים וכיום ילדים ובני נוער מכל הארץ, חיים את השינוי החברתי שהם רוצים לראות בעולם ולא רק מדברים עליו. זו הסיבה שאני מוצא חשיבות ערכית גדולה בעיצוב הכיכר הראשונה בארץ של 'כנפיים של קרמבו', שמדגישה מסרים של שילוב, הכלה וסובלנות וגאה בקהילה ובתושבים של כוכב יאיר צור יגאל ובערכים שהיא מובילה בחברה בישראל".
השם 'כנפיים של קרמבו' הומצא ע"י הפעילים הראשונים שהקימו את התנועה. הממתק קרמבו, שכולם אוהבים, מיוצר במכונות. אבל נעטף ביד, ע"י בני אדם, כי שכבת השוקולד שמצפה אותו היא מאוד עדינה ושברירית. ככה אנחנו מתייחסים בעדינות ובכבוד לכל פעיל בתנועה ומעניקים לכולם כנפיים כדי שיגיעו הכי גבוה שאפשר. לתנועה 76 סניפים הפזורים ברחבי הארץ עם כ- 7000 פעילים. עבור רבים מהם, זו המסגרת החברתית היחידה שפעם בשבוע מוציאה אותם מהבדידות החברתית, לפעילות חווייתית נגישה ומותאמת עם חברים עם ובלי צרכים מיוחדים. בכל שבוע אלפי ילדים עם ובלי צרכים מיוחדים, לובשים מדים והולכים לפעולה עם החברים שלהם בסניף.
אירוע ההשקה תתקיים ביום רביעי, ה- 15 בינואר בשעה 17:00 – 18:00