מהגן ועד סיום התיכון לימודים במקום אחד: לאחר עבודה מאומצת של אגפי חינוך, הנדסה ובינוי, ובהשקעה צפויה של כמעט 200 מיליון שקל סך הכל - פרויקט קריית החינוך החדשה של הוד השרון יוצא לדרך.
2 צפייה בגלריה
צילום מסך מתוך מצגת התוכנית
צילום מסך מתוך מצגת התוכנית
צילום מסך מתוך מצגת התוכנית
הקריה תוקם בסמיכות לבית הספר היסודי בגין ותייצר תא שטח של כ-35 דונם של מוסדות חינוך שיאפשרו לילדות וילדי השכונות הסובבות רצף חינוכי מלא משלב הגן ועד לסיום התיכון. התוכנית תאפשר לכל תושב ותושבת לצרוך את השירותים הבסיסיים של חינוך פורמאלי ובלתי פורמאלי במרחק הליכה סביר עם זיהוי הצרכים של האוכלוסיות המתחדשות והמתפתחות במזרח העיר.
התוכנית פורצת הדרך בהיקפיה שמייצרת פתרונות חינוך נגישים לאלפי תלמידות ותלמידי מזרח העיר מבטלת סופית את התוכנית הגרנדיוזית שקודמה על ידי ראש העירייה לשעבר חי אדיב בקדנציה החולפת להקמת אולם כדורסל בן אלפי מקומות בלב שכונת 1200 העמוסה ממילא ונותנת פיתרון לאלפי יחידות הדיור שנבנו בשנים האחרונות ללא מבני ציבור מספיקים.
בתוכנית החדשה, מלבד בתי הספר וגני הילדים יוקמו שני אולמות ספורט האחד בן 200 מקומות ישיבה שישמש את שני בתי הספר היסודיים ואחד בן 700 מקומות ישיבה שישמש את החטיבה העליונה. בנוסף במתחם יהיו סך הכל 7 מגרשי ספורט פתוחים. התכנון הפרטני של מבני החינוך ייצר מודולים שיאפשרו שימוש קהילתי נרחב באגפים השונים של בתי הספר גם לאחר שעות הלימודים כמענה לחוסר הקהילתי במזרח העיר.
2 צפייה בגלריה
צילום: ארכיון
צילום: ארכיון
צילום: ארכיון
הקריה תבנה כאזור בטוח עבור הולכות והולכי הרגל ותכלול שינויים תנועתיים משמעותיים תוך יצירת מעברים בטוחים, מדרכות רחבות, שבילי אופניים תכנון תנועה חד סטרי להגברת הבטיחות ומעטפת של אזורי הורדת והעלאת התלמידים המגיעים למוסדות החינוך השונים.
בית הספר היסודי החדש וגני הילדים יהיו המבנים הראשונים אשר בנייתם תחל כבר במהלך 2020. על תכנון בית הספר שוקד אדריכל הצמרת יהושע (שוקי) שושני ועל פי הכוונת העירייה בית הספר החדש יהיה מוטה למידה – כשהניצול של השטחים הכיתתיים והציבוריים מאפשרים חווית למידה חדשנית מותאמת למאה העשרים ואחת ועם גמישות מרבית. התכנון צפוי לאפשר חיבור ופירוק של כיתות ולאפשר מרחבי למידה משותפים לפרויקטים שכבתיים. המתחם ייבנה בבנייה ירוקה שתאפשר מקסימום חסכון באנרגיה עם ניצול מיטבי של השטחים הבנויים.