יממה סוערת במיוחד עברה על תושבי אזור השרון: למרות שלא נרשמו הצפות משמעותיות (למעט בטירה ובטייבה) כמו ביתר חלקי הארץ - לפי כמויות הגשם כפר סבא, הרצליה, רעננה והוד השרון שברו שיאים ביחס ליתר חלקי הארץ.
1 צפייה בגלריה
כמויות גשם גבוהות
כמויות גשם גבוהות
כמויות גשם גבוהות
(צילום ארכיון: דוד חזרתי, חדשות מהשטח)
קראו גם >>
אירוע משמעותי אירע הבוקר כאשר רכב נתקע בתעלת מים עמוקים בין טירה לכביש 6. לוחמי האש שהגיעו למקום האירוע הבחינו כי מדובר במים עמוקים ואין גישה למקום. מדובר באזרח שעומד על גג הרכב ועוד 2 אזרחים שעומדים על עצם כלשהוא במים. הופעל סיוע של יחידת יל"מ תחנתית וסיוע של יחידה להבה. על פי הדיווח טרקטור שהיה במקום הצליח לחלץ את הלכודים , יחידת היל"מ תסרוק את השטח לוודא שאין לכודים נוספים.

כמות גשמים גדולה

חברת מטאו טק מעדכנת כי נכון להיום אחה"צ (שבת - 16:00) החל מאתמול בערב (שישי) ועד עכשיו, ירדו גשמים חזקים בצפון, במרכז, בחוף ובעיקר באזור השרון. שיא כמויות הגשם נמדד באזור צפון מישור החוף והכרמל: בקיבוץ כרם מהר"ל נמדדו כ-185 מ"מ של גשם, ברעננה ובהרצליה ירדו כ-125 מ"מ בהוד השרון וכפר סבא כ-130 מ"מ.
בנתניה ירדו 78 מ"מ, בחיפה 90 בבני ברק 84, בת ים 94, עכו 48, גינוסר 42, דלתון 40, מעלות 40, שמיר 39, אלרום בצפון רמת הגולן 31 ובקדמת צבי 26. בירושלים נרשם רק טפטוף קל.
ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא מסר כי "אין מילים להודות לצוותי הכוננות העירוניים, שפעלו במהלך היממה האחרונה, בעיקר בשעות הלילה, באיתור מוקדי סחף במערכת הניקוז וכך מנענו הצפות. ברעננה ירדו בלילה שבין שישי לשבת, 125 מ"מ של משקעים. קרוב לשיא של כמות משקעים שנרשמה לפני מספר שנים בעיר. לקראת החורף, נערכנו בעירייה בניקוי, ושאיבה של סחף ממערכות הניקוז. כך מנענו הצפות במוקדים מועדים מהעבר. במסגרת ההכנות לחורף, סימנו לנו מראש שילוט ממוספר, של המקומות המועדים להצפות ומיקדנו בהם תשומת לב מיוחדת".
לדברי החזאי התורן במטאו-טק, צחי וקסמן, הגשם ייחלש בהדרגה, ומחר (ראשון) כבר תצא השמש, עם אפשרות לגשם מקומי וקל. בימים הראשונים של שבוע הבא הטמפרטורות יעלו מעט ולא צפוי גשם. עם זאת, יש סימנים ראשונים לגשם נוסף ביום חמישי הקרוב.