נועם חגי מהוד השרון ואסף אלקסלסי מכפר סבא בני ה־27 יוצאים בפרויקט בניית כיסא גלגלים המיועד לשטח למען נכה צה"ל. השניים, סטודנטים בפקולטה להנדסת מכונות במכללת אפקה, מספרים מהיכן הגיעה היוזמה הייחודית: "נחשפנו לנכה צה"ל שהתקשה להתנייד במהלך טיול בצפון. המטרה לבנות לו כיסא שיוכל להיות דגם לנכים אחרים, שיוכלו גם הם ליהנות כמו כולנו בלי עזרה מאף אחד".
1 צפייה בגלריה
נועם חגי ואסף אלקסלסי. "התחלנו לעבוד"
נועם חגי ואסף אלקסלסי. "התחלנו לעבוד"
נועם חגי ואסף אלקסלסי. "התחלנו לעבוד"
( צילום: פרטי)
קראו גם >>>>
"ברגע שראינו אותו החלטנו, כסטודנטים, לקחת יוזמה ובמסגרת פרויקט הגמר שלנו לתכנן, לעצב ולבנות כיסא גלגלים, שיתאים בצורה מיטבית לתנאי שטח ויוכל לשמש אנשים עם מוגבלות דומה.
"מעבר לעובדה שזה יעניק לבחור הנכה את עצמאותו בכל דרך ובכל מסלול, הדגם שנבנה יוכל לשמש פרוטוטייפ לכסאות דומים".
לדברי נועם ואסף, הם הציעו את הרעיון למכללה וקיבלו אישור לביצוע הפרויקט: "אפילו נבחר לנו מנחה שהוא בעצמו מתעסק עם הרבה פרויקטים בתחום הנגישות", הם אומרים בשביעות רצון.
איפה זה עומד?
"כרגע אנחנו בתחילתו של המסע, שצפוי להימשך כשנה, במהלכו, נצטרך לייצר מאפס את הכיסא, ממש לבנות אותו פיזית, להעביר אותו מספר בדיקות בטיחות ולהתאים אותו באופן מלא לנכים. התחלנו לעבוד על המנגנונים השונים שהולכים לתפקד גם בהיגוי של הכיסא וגם בקיפול שלו, מנגנון שיאפשר לנכה לקפל את הכיסא אל תוך המכונית שלו ללא עזרה מאדם נוסף. בהמשך, נצטרך להשיג את כל החלקים השונים שאיתם נוכל להרכיב את המרכב, כל האלקטרוניקה, מנוע, סוללות וכו'".
לצורך הפרויקט השאפתני פתחו השניים בקמפיין מימון המונים באתר גיב־בק ומבקשים סיוע בהשלמת חלומם. "אנו זקוקים לסיוע כדי לעמוד ביעד אותו הצבנו לעצמנו, אנחנו רואים בכך שליחות ואמונה לעתיד טוב יותר לאנשים בעלי מוגבלות", הם אומרים.