במקום פנימיה - אלפי דירות: בימים האחרונים פרסמה עיריית תל אביב מכרז למכירת חמישה מגרשים לבניית 520 דירות במתחם בית הנערה, שהם חלק קטן (כ-132 דונם) מתוך 620 דונם שאמורים להפוך יחד כ-2,400 יחידות דיור המתוכננות להבנות במתחם.
1 צפייה בגלריה
מתחם בית הנערה
מתחם בית הנערה
מתחם בית הנערה
(צילום: יוגב עמרני)
תוכנית בית הנערה נמצאת בשטח של כ-620 דונם במערב העיר הוד השרון וכוללת כ-185 דונם שטחי ציבור - בהם מבנים היסטוריים וכ-90 דונם של פארקים ירוקים, וכן 132 דונם כאמור הנמצאים בבעלות עיריית תל אביב ומהווים קניין של העירייה, לצד עשרות בעלי קרקעות פרטיים בשטח.
את התוכנית במקור יזמה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה הוד השרון ועוררה התנגדויות רבות התנגדויות רבות, ובראשן, של ראש עיריית הוד השרון אמיר כוכבי. ההתנגדויות נדחו לבסוף על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז מרכז. לפני שנה אושרה התוכנית, אך ראש עיריית הוד השרון הנכנס אמיר כוכבי סירב לחתום על פרסום התוכנית ברשומות. במקומו חתמה הוועדה המחוזית על התוכנית, וזו נכנסה לתוקף.
כוכבי הסביר עם כניסתו לתפקיד כי הוא מחפש תכנית אלטרנטיבית שתהווה חלופה ראויה ותתקן את "טעויות העבר" בדגש על שימור "ערכי הטבע היחוודיים הקיימים בשטח". בוועדה המחוזית לא המתינו לחלופה, כאמור, ואישרו את התכנית בניגוד לדעתו ולאישורו.