עד אמצע השבוע נמשכה אי הבהירות באשר להיתכנות הפעלתו של פרויקט קייטנות, שיזמה תלמידת כיתה י"א בתיכון מוסינזון, נופר בוקר. עד כה הצליחה לרתום לפרויקט כ-20 מתנדבים ו-20 הורים.
1 צפייה בגלריה
נופר ומימי. מחכות לאישור
נופר ומימי. מחכות לאישור
נופר ומימי. מחכות לאישור
(צילום: אסף פרידמן)
"עקב השבתת מערכת הלימוד יש צורך אמיתי בתעסוקה לילדים", אומרת נופר. "לא ניתן להשבית מחצית מההורים לילדים קטנים. אנחנו, בני הנוער, מבינים את חשיבות העניין למשק ורוצים לעזור. מכיוון שעל פי ההנחיות לא ניתן לתפעל קייטנות, החלטנו להפעיל תלמידי תיכון שיתנדבו להעסיק קבוצות של ילדי החטיבה הצעירה, ארבעה-חמישה בכל קבוצה, בביתו של אחד הילדים. פירסמתי פוסט, ויצרתי קשר עם בני נוער רבים, וכבר יש לי מאגר של 20 מתנדבים מכיתות י' עד י"ב מכמה בתי ספר בעיר. בעקבות הפוסט פנו אליי גם ארבעה הורים שכל אחד מהם מייצג קבוצה של עוד ארבעה הורים. שיבצתי כבר שישה מתנדבים לשלוש קבוצות (שניים בכל קבוצה), אך אנו עדיין ממתינים לאישור העירייה, כדי לוודא שאנו לא עוקפים את הנחיות הממשלה".
מי שניסתה לסייע לנופר ליישם את יוזמתה היא מימי שאבי, בעלת משפחתון בעיר. "נופר היא בוגרת המשפחתון שלי", היא אומרת, "היא ילדה מדהימה שמתנדבת במד"א. היא יזמה את הפרויקט וכיוון שהיא קטינה היא ביקשה ממני לסייע. העליתי פוסט לפייסבוק ופניתי לעירייה כדי לקבל אישור לקדם את הרעיון. פניתי לראש העירייה, הצעתי שאולי יקצו מקומות ציבוריים (בית ספר, מתנ"ס) במקום בתים פרטיים, אך עד לרגע זה לא התקבל אישור".
מעיריית הוד השרון נמסר: "כרגע יש איסור להפעלת מתנדבים. צריך להוציא חוזר מנכ"ל מסודר, זה דורש אישורי הורים וכו'. אנו נערכים גם לשינוי ההחלטה הזאת".