תושבים שמתגוררים ברחוב ששת הימים בהוד השרון מתלוננים בימים אלו על עומסי תנועה וחסימות כתוצאה מעבודות תשתית שמבצע תאגיד המים "מיה" בעיר. לטענתם, במקום לא קיים שילוט ברור ואין פקחים להסדרת התנועה. "רק בשבוע שעבר אירעה במקום תאונת דרכים כאשר נהג נכנס בכיכר, ולפני כן נדרס בעל חיים, והכל בגלל המצב הזה", מספרת תושבת המקום.
1 צפייה בגלריה
רחוב ששת הימים "סכנת נפשות"
רחוב ששת הימים "סכנת נפשות"
רחוב ששת הימים "סכנת נפשות"
(צילום: פרטי)
קראו גם >>>>
רחוב ששת הימים נחשב לעורק תנועה ראשי בשכונת גיל עמל, ובשבועות האחרונים יש בו שינויים מהותיים בהסדרי התנועה בגלל עבודות התשתית במערכת הביוב. חלק מהרחוב נחסם לתנועה, דבר שגורם לעומסים ופקקים לאורך כל שעות היום ובעיקר בבוקר.
תושבת המקום מספרת כי באזור נמצאים שני בתי ספר יסודיים, טלי ורמות, מספר רב של גני ילדים וגם פארק ארכיאולוגי, דבר שהופך את התנועה ברחוב לערה מאוד. "הורים באים בשעות הבוקר ואחרי הצהריים להביא ולאסוף את ילדיהם, מה שגורם לסכנת נפשות. אין לנו תלונות על ביצוע עבודות תשתית או עבודות פיתוח, אבל היינו מצפים מהעירייה ומתאגיד המים שימצאו פתרונות להסדרת התנועה בשכונה. נראה שהעירייה והתאגיד לא נערכו כראוי למצב, אם זה באמצעות שילוט, באמפרים או הצבת פקחים ואף ניידת משטרה. כל נהג נוסע ברחוב כפי שבא לו, השילוט מוסתר, אין הכוונת תנועה והרחוב הפך לצר מאוד. נהגים נאלצים לעבור לרחובות מקבילים וגורמים גם שם לעומס. רק לפני מספר ימים נדרס בעל חיים בגלל המצב הזה".
התושבת מספרת גם כי בשבוע שעבר התרחשה תאונת דרכים, כאשר אחד הנהגים נכנס בכיכר וגרם נזק למקום. “רק בנס הנהג לא נפגע. הכל בלגן אחד גדול, החיים שלנו הפכו לסיוט, הגיע הזמן להסדיר את העניין לפני שיהיה מאוחר”.
מתאגיד המים "מיה" ועיריית הוד השרון נמסר כי לאחרונה יצאה "מיה" למהלך נרחב לשדרוג תשתית מערכת הביוב במזרח העיר והחלפת הקו הקורס הקיים בתקציב של 8.2 מיליון שקל. במסגרת העבודות מוחלף קו ביוב ראשי ברחובות ששת הימים, מבוא קדם והנחל ובגן הפקאן.
כן נמסר, כי "עוד בטרם החלו העבודות ואיתן החסימה המדוברת, פעלה 'מיה"' באמצעות מערך קשרי קהילה מסודר שהוקם במיוחד, הכולל שיתוף מידע עם התושבים המתגוררים בסמוך. בנוסף פעלה החברה לעדכון התושבים באמצעות קיום מפגשי זום לפני תחילת העבודות, שילוט ברור ומסומן היטב בכמות גדולה מהנדרש. "מטבע הדברים, עבודת תשתית מורכבת מסוג זה מייצרת הפרעה לאורח החיים, אותה אנו שואפים לצמצם”.