"נמאס לי שבעלי מתעלל בי בגלל הרגישות שלו לאבק", מספרת השבוע תושבת האזור שמאסה בחיי הנישואים לצד בעלה. האישה, בשנות ה־30 לחייה, הסבירה לפרקליטתה עו"ד זהר רון כי "בעלה האלרגי לאבק נוהג להעבירה מסדרי ניקיון נוקשים מדי יום. הוא איש כוחות הביטחון וככזה הוא נוהג להתייחס גם אליי כאחרונת פקודיו".
עו"ד רון, מסדרי ניקיון, זה לא קצת קיצוני?
"בעלה אלרגי, ובגלל מגע עם האבק הוא מתחיל לדמוע ולהשתעל. לכן דרש ממנה שהבית יהיה נקי וללא רבב. בכל פעם שחזר מעבודתו ונכנס הביתה הוא נהג לעטות על כף ידו כפפת ניילון שחורה והחל לחפש אחר שאריות אבק. רוב הזמן שמרה האישה על איפוק מסוים, אבל במסדר הניקיון האחרון היא נשברה והחליטה לפרק את החבילה באופן סופי".
עוד מספרת עו"ד רון כי בזמן אותו "מסדר" מצא בעלה מעט אבק מעל המנורה שבכניסה לבית ואיבד את עשתונותיו. "הוא כעס עליה מאוד והחל לומר לה שזו אשמתה וטען שהיא רוצה לגרום לו סבל מהתקפי אלרגיה, שכן היא נהנית לראות אותו סובל".
איך הגיבה האישה?
"היא השיבה לו שמדובר בביתם המשותף, ולכן האחריות לניקיונו מוטלת גם עליו. היא אמרה לו, 'זה גם הבית שלך, אם האבק מפריע לך, אתה מוזמן לנקות'. כמו כן היא טענה שהיא לא השפחה שלו".
לטענתה, כשבישרה לו האישה שמאסה במסדרי הניקיון החל האיש להטיח בה עלבונות אישיים. "בין היתר הוא אמר לה כי הוא חש בר־מזל על כך שהיא לא הצליחה להרות לו מתוך ידיעה כי זאת נקודה רגישה מאוד מבחינתה. מרגע שהתחתנו ניסו השניים להביא ילדים לעולם, אבל ללא הצלחה, וכל ניסיונותיהם להרחיב את המשפחה עלו בתוהו. לכן כשבעלה הטיח בה שהוא שמח על כך היא נפגעה עד עמקי נשמתה והחליטה לעשות את הצעד לקראת הגירושים בהקדם האפשרי".
עוד אמרה עו"ד רון שהאיש היה חייב להבין שניקיון הבית הוא גם באחריותו, בייחוד משום שהוא שסובל מבעיה רפואית. "היחס הגרוע שלו לאשתו והטחת העלבון בנוגע להצלחה להרות היו הקש ששבר את גב הגמל והצעד הראשון לסיום הקשר", מסכמת רון. "היה עליו לדעת שהוא לא המפקד שלה, ומסדרי ניקיון צריכים להישאר מחוץ לביתם. חבל שהוא לא השכיל להבין זאת".