עיריית הוד השרון, דורגה במקום ה-11 (אותו חולקת יחד עם עיריית רעננה), מבין מהעיריות שקידמו את צרכי הקהילה הגאה, כך עולה ממדד הגאווה ברשויות המקומיות שהגישה היום (שלישי) האגודה למען הלהט"ב לנשיא המדינה יצחק הרצוג.
1 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה בהוד השרון
מצעד הגאווה בהוד השרון
מצעד הגאווה בהוד השרון
(צילום: עיריית הוד השרון)
קראו גם >>>
העירייה מובילה מדיניות חיובית המקדשת את ערך השוויון לכל המגדרים והמגזרים, בדגש על מענה בנושאי רווחה וביטחון במרחב הציבורי לאוכלוסיית הלהט"ב. העירייה מספקת משאבים עבור אירועי תרבות וחינוך מגוונים ומעבירה סדנאות והכשרות לאנשי חינוך ורווחה, בפרט בכל הנוגע לבריאות הנפש של צעירים ובוגרים להט"ב. 
מהמדד עולה כי בעירייה פועל רכז לתחום הלהט"ב, קיים אחראי ללהט"ב בשירות הפסיכולוגי החינוכי ומועסק בה עו"ס ייעודי עבור מענה לחברי הקהילה. כמו כן, העירייה תמכה ומימנה אירועים לחודש הגאווה. בנוסף, העירייה אישרה רישום זוגיות לזוגות להט"ב שמקיימים משק בית משותף לצורך קבלת זכויות ושירותים מהעירייה.
המדד שמתפרסם בחודש הגאווה לאחר איומים ברצח על מארגני אירועי הגאווה בירושלים ובנתיבות, בדק את יחסן של ערים ורשויות מקומיות ברחבי הארץ לקהילת הלהט"ב וכיצד תמכו וקידמו את צרכי הקהילה במרחב העירוני בשנה החולפת, במטרה לקדם מרחב בטוח ללהט"ב בכל מקום בישראל. השנה נמדד מספר שיא של 52 ערים ורשויות מקומיות בהן פועלות התארגנויות גאות שמלוות על ידי האגודה למען הלהט״ב על סמך 30 שאלות בחמש קטגוריות: רווחה, חינוך, תשתיות, נראות ציבורית ותרבות.
מהמדד עולה כי בשנה האחרונה נמצא שיפור של 36% ביחס הרשויות המקומיות שנמדדו עבור חברי הקהילה הגאה, כשעיריות תל אביב-יפו, גבעתיים, ראשל"צ ורמת גן הן העיריות שקידמו הכי הרבה את צרכי קהילת הלהט"ב בשנה האחרונה. בנוסף, לראשונה- גם עיריות פתח תקווה ואשדוד בעשרת המקומות הראשונים.
מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב רן שלהבי: "הקהילה הגאה נמצאת בכל מקום ובכל חלקי הארץ מכלל המגזרים, הקשת החברתית והפוליטית בישראל וככזו נמשיך לעמוד על הזכות שלנו לחיים בביטחון ובשוויון בכל מקום. נתוני המדד מציגים את מה שאנחנו רואים בשטח: בישראל 2022 חלה מהפכה מקומית גאה מצפון ועד דרום וזאת בזכות פעילים מקומיים, ראשי עיר מכל גווני הקשת הפוליטית, חברי מועצה וכל מי שתומך בזכיותינו. הימים האחרונים בהם השנאה שוב מראה את פניה ובהם חברי הקהילה שלנו מאוימים, מדגישים עד כמה המאבק שלנו לחיים בביטחון ובשוויון עוד רחוק מלהסתיים וכמה חשוב להיאבק עד שנגיע לשם. אור הסובלנות והגאווה ימשיך להאיר ברחבי ישראל בתקווה שכל אחד ואחת יוכלו לחיות את חייהם, בדיוק כמו שהם״.