איחרתם? תשלמו: בית משפט השלום בתל אביב קיבל תביעה שהגישו רוכשים של שתי דירות בפרויקט תמ"א 38 בהוד השרון, והם יפוצו בכחצי מיליון שקל בגין איחור של 3.5 שנים במסירתן.
1 צפייה בגלריה
צניחה בהיתרי בניה
צניחה בהיתרי בניה
איחור במסירה
(צילום: שאטרסטוק)
קראו גם >>>
התובעים הם שני זוגות שהתקשרו כל אחד בנפרד עם חברת "יובל בנייה ונכסים" בהסכם לרכישת דירה בפרויקט תמ"א 38 ברחוב יסוד המעלה בהוד השרון. ההסכם נחתם ביוני 2016 ותאריך המסירה נקבע לתחילת ספטמבר 2017, כך עולה מדיווחו של עו"ד דן ספקטור במערכת "פסקדין".
על פי הדיווח, בסוף 2016 נכנסה חברת יובל להקפאת הליכים, והיזמית-הנתבעת, "א.א. בנין עדי עד השקעות נדלן ויזמות בע"מ", רכשה את זכויותיה בבניית הפרויקט והתחייבה למסור את הדירות בזמן. אלא שבפועל הן נמסרו רק השנה (2021) – באיחור של 3.5 שנים מהמועד שנקבע בחוזה.
היזמית טענה להגנתה שהעיכוב נגרם בשל עניינים שאינם תלויים בה, כמו מצבו הקשה של הפרויקט שהתגלה לה רק שהחלה בעבודות בפועל, עיכובים מצד חברת חשמל ותאגיד המים, סגר הקורונה שבגללו לא היו פועלים, ושינויים שהתובעים עצמם ביקשו לבצע בדירות, ולכן לפי הסכם המכר הם לא זכאים בפיצוי.
השופטת אפרת בוסני הסבירה שהמחוקק בחר להגן על רוכשי דירה בחוק המכר אשר קובע פיצוי בגין איחור במסירת דירה, ומדובר בהוראה שאי אפשר להתנות עליה. החוק אמנם מתיר לצדדים לקבוע בהסכם המכר הוראה שפוטרת מפיצוי כשהאיחור נגרם מנסיבות שאינן בשליטת המוכר, ציינה השופטת, אלא שבמקרה זה היזמית לא הצליחה להוכיח שהאיחור לא בשליטתה.
השופטת פסקה שעל היזמית לשלם לכל אחד מהזוגות התובעים את הפיצוי הקבוע בחוק בגין 36 חודשי איחור בסכום של 238,715 שקל, בהפחתת 85 אלף שקל שכבר שילמה לכל זוג, ובתוספת 40 אלף שקל עבור אגרה ושכר טרחת עורך דין.
הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין