"עוצמה נשית במיטבה! ספורטאית מועדון הג'ודו של חטיבת השחר זכתה במדליית הזהב באליפות ישראל עד גיל 21 כשהיא בת 15 בלבד. הישג בלתי רגיל", כך כתב בשבוע שעבר מעיין אלחייאני, מאמן הג'ודו, הבעלים והמנהל של מועדון הג'ודו בהוד השרון, שם עשתה הג'ודאית ליבי בקר את צעדיה הראשונה בענף. אלחייאני היה מאמנה הראשון.
1 צפייה בגלריה
ליבי בקר. "צריך לעבוד קשה"
ליבי בקר. "צריך לעבוד קשה"
ליבי בקר. "צריך לעבוד קשה"
( צילום: יריב כץ)
קראו גם >>>>
"התחלתי בגיל 4 וחצי", היא מספרת, "אחד מהילדים בגן שלי הציק לי ואמא שלי רצתה שאלמד להגן על עצמי". מודעה פרסומית על חוג ג'ודו לילדים לכדה את עיני האם, והיא לקחה לשם את בתה. "בהתחלה לא רציתי להשתתף. לאט לאט התחלתי להסתקרן ולהשתתף באימון".
בגיל 10-9 אובחן הפוטנציאל של ליבי, ובגיל 11 היא זכתה לראשונה באליפות ישראל לבנות גילה. מאז זכתה בכל שנה באליפות בקטגוריית הגיל שלה. לפני כחודש, התחרתה בקטגוריית הקדטיות (גילאי 17-15), הגיעה בכושר לקוי לאחר ישיבה ממושכת בבידוד וזכתה רק במקום החמישי. מאז חזרה לאימונים בקצב מלא, ובשישי שעבר פיצתה את עצמה בגדול – כשזכתה באליפות הארץ עד גיל 21. "התכוננתי הרבה, עבדתי קשה, והצלחתי".
היא לומדת בכיתה ט' מחוננים בחטיבת "עתידים", מצטיינת במדעים, במתמטיקה, ציור ואומנות. היא מתאמנת חמש פעמים בשבוע - פעמיים בווינגייט במסגרת נבחרת ישראל לקדטיות, שלוש פעמים במועדון "פייטינג ספיריט" בעיר, כולל אימון אישי עם המאמן ליאור בלזר, ובנוסף שלושה אימוני כוח אישיים בבית.
אז מה צריך כי להצליח חוץ מכישרון?
"צריך להשקיע, לעבוד קשה, להתמיד ולא לוותר".
אז על מה את מוותרת?
"לפעמים על מפגשים עם חברים וחברות או פעילויות שנערכות בזמן אימון".
חיידק הספורט לא דבק בהוריה וגם לא בשני אחיה. "תמיד כשמתפרסמות כתבות על ילדים מצליחים - כותבים גם על ההורים שדוחפים אותם", אומר גדי, לשעבר עיתונאי בידיעות אחרונות, "אני מקווה שאנחנו הורים מאפשרים, ולא הורים שדוחפים. אני תמיד אומר לליבי שכל החלומות שהיא תגשים - אלה החלומות שלה ולא של אף אחד אחר".
חולמת על מדליה באולימפיאדת לוס אנג'לס 2028?
"לפני חמש שנים וחצי צפיתי בירדן ג'רבי כשזכתה במדליית ארד. גם אני רוצה להגיע הכי גבוה שאפשר. אצטרך לעבוד קשה ולהיות מוכנה לוותר על דברים אחרים".