המכללה האקדמית בית ברל, בשיתוף עם עיריית הוד השרון ומשרד החינוך, פועלים כדי להכשיר אקדמאים מקומיים למקצועות ההוראה ובזאת לעצב ולשדרג את המערכת החינוכית ביישובים.
1 צפייה בגלריה
הסבת אקדמאים להוראה
הסבת אקדמאים להוראה
הסבת אקדמאים להוראה
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם >>
כל זאת במטרה לפתח ולהטמיע בעיר מודל חינוכי פדגוגי שממוקד בלמידה ובחינוך למשמעות, ובהיבטים פדגוגיים וארגוניים המותאמים לאתגרי המאה ה-21.
זהו מודל עבודה חדשני של עיר-אקדמיה המושתת על זיקה הדוקה בין המכללה כמוסד אקדמי ועיר הצמאה לתהליכים חינוכיים מבוססי ידע עדכני. בתכנית מעורבים למעלה מ-100 סטודנטים מכל מסלולי ההכשרה, מתארים מתקדמים, ומלימודי תעודה, שמשלבים את ההתנסות המעשית בכל מוסדות החינוך בעיר.
במערך משתתפים מד"פים, מדריכים ומנחים מיחידות שונות במכללה, ובמקביל, מורים ומנהלי בתי ספר משתתפים במערכים שונים של פיתוח מקצועי.
התוכנית נותנת מענה לצרכים מקומיים, בהלימה לתפיסה החינוכית המקומית של הרשות, תוך הכשרה ויצירת רצף בין ההכשרה לבין השדה החינוכי המקומי.ההכשרה מלווה במפגשים עם בעלי תפקידים מובילים ברשות והכרות עם המרחב החינוכי המקומי (הפורמאלי והבלתי פורמאלי).כמו כן, התוכנית מאפשרת טיפוח של תושבים אקדמאים ושילובם במערכת הציבורית, כחלק מחיזוק הקשר בין התושב לרשות.
בין העיריות שמשתתפות בפרויקט: כפר סבא, רחובות, הוד השרון, רעננה, אלפי מנשה, אבן יהודה מועצה אזורית דרום השרון ועוד.