סולידריות מגרמניה: טוביאס סטוקהוף, ראש עיריית דורסטן בגרמניה, העיר התאומה של הוד השרון, פירסם פוסט מיוחד לרגל 56 שנים לכינון היחסים הדיפלומטיים בין ישראל לגרמניה ולהזדהות עם אזרחי ישראל והוד השרון הנמצאים בעיצומה הסלמה ביטחונית.
1 צפייה בגלריה
טוביאס סטוקהוף. "מרגישים מחוברים אליכם"
טוביאס סטוקהוף. "מרגישים מחוברים אליכם"
טוביאס סטוקהוף. "מרגישים מחוברים אליכם"
(צילומים: פרטי)
קראו גם >>>
"ב-12 במאי 1965 מדינת ישראל והרפובליקה הפדרלית של גרמניה כוננו ביניהן יחסים דיפלומטיים רשמיים וזו הסיבה שדגלי ישראל וגרמנים מתנוססים מחוץ לעירייה שלנו היום. אחרי זוועות השואה והסבל שיצרה גרמניה הנאצית, זה לא היה מובן מאליו שאזרחי ישראל נתנו יד לפיוס.
לפני למעלה משנה - בפברואר 2020 - ביקרתי לראשונה בישראל ובהוד השרון, העיר התאומה של דורסטן. סיפרו לי שם על פיגועי טילים שעכשיו שוב פעם הפכו למציאות מרה. בימים אלה אנו מרגישים מחוברים לכל האנשים במזרח התיכון שסובלים ממלחמה וטרור ובמיוחד לחברים בהוד השרון ביום הזה". כתב ראש העיר סטוקהוף.
אמיר כוכבי, ראש עיריית הוד השרון שכאמור שומר על קשר כבר שנים עם עיריית דורסטן ואף אירח את סטוקהוף בהוד השרון לאחר אירועי ״חגורה שחורה״, הודה לראש העיר הגרמני על הידידות והסולידריות וייחל שהשלום, הביטחון והבריאות האיתנה יהיו מנת חלקם של הקהילות של הוד השרון ודורסטן.
ראש העירייה אמיר כוכבי אמר: ״הבחירה של ראש העירייה סטוקהוף, לציין את מועד כינון היחסים בין שתי המדינות תוך כדי הבעת סולידריות עם תושבות ותושבי הוד השרון, אינה מובנת מאליה במציאות הגיאו פוליטית בגרמניה ובאירופה בכלל והיא עדות חזקה לכך שהקשרים הבין אישיים והחיבורים בין קהילות הם אלו שמחזיקים גם בזמנים קשים ואני מודה לסטוקהוף על היוזמה האמיצה״.