מועצת העיר אישרה אמש (רביעי) את תקציב העירייה הרגיל והבלתי רגיל לשנת 2022. מסגרת התקציב הרגיל לשנת 2022 תעמוד על סך כ- 591 מיליוני שקלים, ומסגרת תקציב הפיתוח תעמוד על סך של כ- 212 מיליוני שקלים.
1 צפייה בגלריה
חודש המודעות לסרטן השד בהוד השרון
חודש המודעות לסרטן השד בהוד השרון
אושר התקציב
(צילום: עיריית הוד השרון)
קראו גם >>>>
במסגרת תקציב 2022 עיריית הוד השרון תשקיע בהקמה ושדרוג בתי ספר, גני ילדים ואולמות ספורט, בבניית מבנים חדשים לתנועות הנוער ובשדרוג הגנים הציבוריים, גני המשחקים ומתחמי הספורט.
עיקרי הפרויקטים לשנת 2022 במסגרת תקציב הפיתוח כוללים שיפוצי עומק בבתי ספר, שדרוג גינות עירוניות, ותכנון היכל תרבות ומרכז מוניציפאלי. התקציב הרגיל כולל בין היתר גם תוספת תקציב לצהרוני גני הילדים, אירועים ופעילויות בתחום התרבות והנוער, פעילויות ספורט, וכן העמדת תקציבים לטובת שיפור ניקיון העיר וחזותה.
תקציב הפיתוח נותן דגש לפיתוח שבילי הליכה ואופניים, לתכנון וביצוע הנגשה של השכונות המזרחיות לתחנת רכבת נורדאו בשבילי הליכה ואופניים, כמו גם לשדרוג השטחים הציבוריים הפתוחים, חצרות גני הילדים והכנת תכנית רב שנתית לשדרוג גינות המשחקים.
בדיון עצמו סקרו מנהלות ומנהלי העירייה את עבודת ההכנה שנעשתה, את תוכניות העבודה ואת השיקולים התקציביים שהובילו ליצירת התקציב. ראש העירייה אמיר כוכבי הציג את החזון העירוני הרב שנתי שממנו נגזרו תוכניות העבודה, התקציב השוטף ותקציבי הפיתוח.
ראש עיריית הוד השרון אמיר כוכבי: "התקציב משקף את החזון של עיר מתפתחת שמספקת איכות חיים בהווה ופיתוח לעתיד. אנחנו רואים עמידה ביעדי התקציב של השנה החולפת, השתפרות וייעול שמאפשרים לנו המשך צמיחה בכל התחומים ובראשם החינוך, השירות והתשתיות.
"התקציב לוקח בחשבון את ההתמודדות עם אתגרי התקופה, את הצורך בחיזוק החוסן הקהילתי והחברתי ואת חיזוק מערכת החינוך הפורמלית והבלתי פורמלית, כמקום שמאפשר לתלמידות ולתלמידים לצמוח ולקבל את כל המענים החינוכיים, הנפשיים והקהילתיים להם הם זקוקים".
חלק מסעיפי התקציב בתחומים בהם ניתן דגש מיוחד:
תשתיות:
שדרוג אזור התעשייה נווה נאמן.
תכנון אזורי תעסוקה.
ריבוד כבישים ברחבי העיר.
בינוי מבנה מנהלת אזורי תעשייה.
קידום מתחמי התחדשות עירונית בשכונות הוותיקות.
קהילה:
שדרוג פארק 4 עונות.
שדרוג והקמת גינות עירוניות.
פרויקטים נופיים ברחבי העיר.
המשך הקמת גינות כלבים ברחבי העיר
חינוך:
הקמת מעון יום שיקומי – הפעלתו של מעון לגילאי 0-3
מרכז הגיל הרך בינוי מבנה לגילאים 0-7
קריית חינוך: תכנון בית ספר לחינוך מיוחד, והקמת בית ספר יסודי וגני ילדים
ביטחון:
בינוי ושיפוץ מקלטים ומתקני חירום
הצבת מרחבים מוגנים נוספים בגני הילדים
שדרוג מערך מצלמות האבטחה
יחידת רחפנים
יחידת חילוץ
הקמת מרכז הפעלה חדש לשליטה באירועי חירום
סביבה וקיימות:
שדרוג תאורה לתאורת לד
פחים טמוני קרקע
המשך הקמת עמדות טעינה לרכבים חשמליים
המשך התקנת מתקנים פוטוולטאים על גגות מבני ציבור
הקמת שבילי אופניים חדשים ברחובות התכלת, הפרדס, דרך הים, מתחם המייסדים, זלמן שז"ר.
שתילת מאות עצים ברחבי העיר לטובת הצללה טבעית ושיפור תנאי האקלים
פיתוח שטח ציבורי פתוח לאורך נחל אם הקבוצות
זריעת צמחייה לאחזקת הסחף בגשמים לאורך הנחלים
ספורט:
בינוי מחודש של מגרש הכדורגל נווה הדר לאיצטדיון בסטנדרט ליגת העל
הקמת אולמות ספורט חדשים בשקמים ובמתחם 1201 ושדרוג ושיפוץ אולמות קיימים
הקמת מתחמי כושר ברחבי העיר ומסלול ריצה בפארק האגם.
הכשרת מסלולי הליכה,
הקמת מגרש טניס בפארק עתידים.
גינת כושר קרבי.
עו"ד משה חנוכה שהתנגד לתקציב מסר: "הצבעתי נגד תקציב העירייה לשנת 2022. מאכזב, אך לא מפתיע לגלות שזה תקציב לא טוב, לא חברתי, וחסר כל מעוף.
"תקציב העירייה מגלם הורדה בפעילות הרווחה והאחריות העירונית לחלשים והנזקקים, אבל מנגד- הוא מציג עליה דרמטית ביחסי ציבור. בעצם, נראה כאילו מדובר בתקציב של משרד פרסום ולא של רשות מקומית. הרבה מאוד כסף שיכל לייצר עוד מיזמים חינוכיים, פעילות נוער, תכנית סיוע לנזקקים או פעילות תרבות למבוגרים- נותב בתקציב הזה כדי שנראה את ראש העיר עוד, ועוד, ועוד- על כל מסך אפשרי, בטלויזיה, בדיגיטל, בטלפון הנייד.
"עיר שרואה בני אדם צריכה לייצר, דווקא עכשיו, מנופי צמיחה כלכליים, לשדרג את גינות המשחק, לבנות היכל תרבות ולהפוך את דרך רמתיים למתחם שמייצר אקוסיסטים חדש ומרגש- כפי שראוי לתושבות ולתושבים של העיר, ולא, לא להוסיף עוד למעלה מחצי מליון ש״ח בדוברות ויחסי ציבור.
"אז הצבעתי נגד. התקציב עבר- לא לפני ניצחון קטן, שסופסוף אחרי מאבק של 3 שנים, התקציב הגיע לאישור בטרם תחילת השנה. כמה בסיסי- ככה מנחם".